May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۰۳۹
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
0
سنگاپور با توجه به مواردی مانند ارز قوی، هزینه بالای نگهداری خودرو و افزایش صورتحساب آب و برق در صدر لیست قرار دارد. البته کیفیت زندگی نیز در شهرههای مذکور نیز از درجه و رتبه بالایی برخوردار است.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - در شرایطی که بسیاری از مناطق جهان همچنان گرفتار چالش های اقتصادی ریشه دار خود هستند انتشار لیستی از گرانترین شهرهای جهان جذابیت های خاص خود را بدنبال دارد. بررسی نتایج منتشره امسال با اطلاعات مربوط به سال2014 نمایانگر حضور با ثبات سنگاپور در صدر لیست ارائه شده، است.

 به اعتقاد کارشناسان تداوم شرایط کلی اقتصاد جهانی از مهمترین دلایل شباهت نتایج 2015 و 2014 گرانترین شهرهای جهان است.

در لیست سال 2015، همانطور که عنوان شد سنگاپور دارای رتبه نخست و بدنبال آن پاریس دومین شهر گران دنیا لقب گرفته است. رتبه سوم لیست در اختیار اسلو پایتخت نروژ قرار دارد. در رده بندی امسال زوریخ مقام چهارم را به خود اختصاص داده است که دقیقا همانند وضعیت سال گذشته است.

در تعیین گرانترین شهرهای دنیا معیارهایی چون قیمت مواد غذایی، پوشاک و یا قیمت آب و برق در یک شهر مد نظر قرار دارد.

سنگاپور نیز با توجه به مواردی مانند ارز قوی، هزینه بالای نگهداری خودرو و افزایش صورتحساب آب و برق در صدر لیست قرار دارد. البته کیفیت زندگی نیز در شهرههای مذکور نیز از درجه و رتبه بالایی برخوردار است.

در سال 2014 میلادی سنگاپور عنوان نخست لیست را از توکیو گرفت و علت تنزل جایگاه توکیو به مشکلات اقتصادی ژاپن و کاهش چشمگیر ارزش ین در برابر دلار باز می گردد.

گفتنی است شهرهای آسیایی مانند بمبئی و دهلی در رده های بالایی ارزانترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند.

در تایین گرانترین شهرهای جهان از نیویورک به عنوان مبنا استفاده می شود و قیمت بالغ بر 400 نمونه کالا مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: