May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۳۴۰
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
0
در ادامه توجه بانک اقتصادنوين به مسئوليت‌هاي اجتماعي، تفاهم‌نامه همکاري بانک اقتصادنوين و سازمان محيط زيست استان تهران به امضاء رسيد.

پول‌نیوز- بر اساس اين تفاهم‌نامه که به امضاي حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين و هادي حيدرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران رسيد، بانک اقتصادنوين به عنوان "بانک سبز" حامي محيط زيست خواهد بود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بر اساس اين تفاهم‌نامه بانک اقتصادنوين در چارچوب مقررات و ضوابط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نسبت به ارائه انواع خدمات بانکي و تامين مالي و اولويت اعطاي تسهيلات به شرکت‌ها و پيمانکاران معرفي شده از سوي اداره کل محيط زيست به منظور اجراي پروژه‌هاي مختلف زيست محيطي اقدام خواهد کرد ضمن اينکه همکاري با اداره‌کل محيط زيست استان تهران به منظور توسعه فرهنگ حفظ محيط زيست در ميان عموم مردم، ارائه خدمات بانکي به سازمان‌ها و موسساتي که با سازمان حفاظت محيط زيست داراي تفاهم‌نامه همکاري هستند، تامين مالي واحدهاي کسب و کار با آلايندگي بالا در جهت ايجاد روش‌هايي براي کاهش يا حذف آلايندگي تا سقف مجاز و تامين مالي ارايه تسهيلات به واحدهاي کسب و کار براي کاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي، توسعه انرژي سبز و انرژي‌هاي پاک از ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه است.

علاوه بر اين همکاري با اداره کل و حمايت از گسترش طرح بين‌المللي مدارس محيط زيستي Eco-schoolsدر استان تهران، حمايت و پشتيباني‌هاي لازم از اجراي طرح زيست محيطي ناجيان زمين شاخه کودکان و نوجوانان، شاخه جوانان و شاخه بانوان، آموزش بانکداري الکترونيک به کارکنان اداره کل و بخش‌هاي تابعه سازمان محيط زيست، تامين مالي پروژه‌هاي بزرگ و داراي توجيه اقتصادي اداره کل و بخش‌هاي تابعه از قبيل طرح‌هاي بازيافت زباله، توليد برق از زباله، توليد انرژي خورشيدي و بادي و غيره با استفاده از خدمات و ظرفيت‌هاي شرکت‌هاي تابعه بانک اقتصادنوين، همکاري بانک و شرکت‌هاي تابعه در انجام عمليات ليزينگ و تامين انواع ماشين‌آلات، تجهيزات و يا مواد مصرفي و ... از ديگر موارد اين توافق‌نامه به شمار مي‌رود.

بر اساس اين تفاهم‌نامه محيط زيست استان تهران نيز علاوه بر تشويق صنايع و ارگان‌هاي اقتصادي دوستدار محيط زيست به همکاري با بانک اقتصادنوين، همکاري‌هاي لازم را با بانک اقتصادنوين براي اصلاح ساختارهاي تشکيلاتي، سخت‌افزاري و نرم‌افزاري ساختمان‌هاي اداري و شعب بانک در سراسر کشور بر اساس شاخص‌هاي محيط زيستي و معرفي مجريان و پيمانکاران معتمد براي اجرا شدن آن به عمل خواهد آورد.

حسن معتمدي مدير عامل بانک اقتصادنوين در آيين امضاي اين تفاهم‌نامه با اشاره به اينکه امضاي تفاهم‌نامه بانک با سازمان محيط زيست از دو جنبه داراي اهميت است، گفت: جنبه نخست که بحث مسئوليت اجتماعي بانک اقتصادنوين است، اما جنبه دوم بحث حفظ محيط زيست به عنوان محل زندگي همه ماست که ما را وادار مي‌کند به اين موضوع نگاه ويژه داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه بسياري از آسيب‌هاي محيط زيست حاصل عدم آگاهي بوده است، گفت: اين موضوع لزوم توجه به آموزش را نشان مي‌دهد و چرا که در صورت عدم توجه به اين مهم شاهد آسيب بيش از پيش محيط زيست خواهيم بود.

وي افزود: علاوه بر اين همه ما در برابر آيندگان مسئوليم و بايد با حساسيت بيشتري به محيط زيست توجه کنيم.

مديرعامل بانک اقتصادنوين به لزوم شناسايي ريسک‌هاي مرتبط با محيط زيست اشاره کرد و گفت: در حوزه مالي شناسايي و در نهايت مديريت ريسک جريان دارد، متاسفانه اين موضوع در عرصه‌هاي اجتماعي از جمله محيط زيست چندان مرسوم نيست در حالي که در اين حوزه کارهاي خوبي مي‌توان انجام داد.

وي به توانمندي‌هاي بانک در گسترش آموزش‌هاي زيست محيطي اشاره کرد و گفت: سرمايه انساني بانک ظرفيت مناسبي در اين بخش به شمار مي‌رود که مي تواند در افزايش سطح دانش هم‌وطنان موثر واقع شود.

هادي حيدرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران نيز در اين مراسم گفت: با امضاي اين تفاهم‌نامه بانک اقتصادنوين به عنوان "بانک سبز" به عنوان نخستين بانک حامي رسمي محيط زيست خواهد بود.

وي گفت: کسب عنوان بانک سبز الزاماتي دارد که در ميان بانک هاي کشور بانک اقتصادنوين توانست اين شرايط را احراز کند که همه اين الزامات در تفاهم‌نامه مشترک بانک و سازمان حفاظت محيط زيست لحاظ شده است.

وي با اشاره به برخي از اين الزامات گفت: به عنوان مثال يک واحد صنعتي براي اخذ تسهيلات از يک بانک سبز حتما بايد استانداردهاي زيست محيطي رعايت کند.

وي گفت: تاکيد بانک در رعايت استانداردهاي زيست محيطي براي صنايع بسيار کاربردي و موثر خواهد بود و در صورت فراگير شدن اين موضوع بسياري از بحران زيست محيطي برطرف خواهد شد.

مديرکل سازمان حفاظت محيط زيست استان تهران در ادامه با اشاره به تعامل مطلوب بانک اقتصادنوين و سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين اقدام بانک اقتصادنوين الگوي مناسبي براي نظام بانکي به شمار مي رود.

حيدرزاده افزود: تعامل سازمان حفاظت محيط زيست و بانک اقتصادنوين در فضاي برد-برد تعريف شده و اين همکاري به صورت جدي دنبال خواهد شد و قطعا به نفع محيط زيست خواهد بود.

در مراسم امضاي تفاهم نامه بانک اقتصادنوين و سازمان حفاظت محيط زيست علاوه بر مديرعامل بانک اقتصادنوين و مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران، جمعي از معاونين و مديران دو سازمان نيز حضور داشتند به ايراد سخنراني پرداختند که مسعود مهرداد فر معاون بانکداري شرکتي، کريم نيکوکار معاون اداري و پشتيباني، فريد جهانبخش مدير طرح و برنامه و فاطمه فروزان رئيس اداره روابط عمومي از بانک اقتصادنوين و مهندس بارگير مدير محيط زيست شهر تهران، هادي بهرامي رئيس بنياد بين‌المللي آموزش‌هاي محيط زيستي SeefffEE در ايران، پاسبان مشاور مديرکل و محمدي معاون اداري و مالي سازمان حفاظت محيط زيست از آن جمله بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: