May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۵۲۱
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
0
برند در واقع تعهدی است که شما به مشتریان خود می دهید. برند نمایی از سطح انتظارات و قابلیت های محصولی است که ارائه می کنید. از سوی دیگر برند وجه تمایز محصول شما با رقبا نیز به شمار می رود.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی -در دنیای تجارت امروز، مساله برند و برندسازی یکی از مهمترین ملزومات هر کسب و کاری را تشکیل داده است. فرقی ندارد یک کمپانی بزرگ داشته باشید یا شرکتی کوچک با دامنه فعالیت محدود؛ به هر ترتیب اصل فعالیت شما به یک نمایه یا معرفی نامه نیازمند است. اما برند چیست و چگونه می تواند کسب و کارهای کوچک را نیز تحت اثر خود قرار دهد؟

برند در واقع تعهدی است که شما به مشتریان خود می دهید. برند نمایی از سطح انتظارات و قابلیت های محصولی است که ارائه می کنید. از سوی دیگر برند وجه تمایز محصول شما با رقبا نیز به شمار می رود. از این رو مساله برند و ایجاد آن اهمیت بالای خود را در دنیای تجارت به اثبات رسانده است.

هم اکنون شرکت های موفق دنیا برای افزایش اعتبار و سطح وفاداری مصرف کنندگان، رقابت سخت و نزدیکی را دنبال می کنند. برای ماندگار کردن یک برند، تمام پیام آن را به شکل نمایه یا لوگو انتقال می دهند و بدین ترتیب تلاش خود را برای جاودانه ساختن آن پیگیری می کنند. برای مثال با مشاهده سیب گاز زده معروف حتی ذره ای هم امکان ندارد که غیر از کمپانی اپل چیز دیگری را به خاطر بیاورید. پس اپل در انتقال روح تولید خود به لوگوی شرکت و در نهایت جاودانه ساختن آن عملکردی موفق داشته است.

 البته این انتظار وجود ندارد که از همان ابتدا برند و لوگوی کسب و کار شما تبدیل به اپل شود و ممکن است تا ابد نیز چنین اتفاقی روی ندهد! اما اصل قضیه برای پیشبرد تجارت ثابت است و انتظار می رود از همان ابتدا نسبت به این مقوله رویکردی جدی داشته باشیم.

اولین گام برای ایجاد یک برند را مرحله "تعریف" می نامند. اما این مرحله چیست؟ بهتر می بینیم که مساله را با چند پرسش، بیشتر قابل درک کنیم.

ماموریت کمپانی شما چیست؟

مزایا و ویژگی های محصولات شما چیست؟

تفاوت های مدنظر شما با موارد مشابه موجود در بازار چیست؟

در مرحله اول ایجاد یک برند باید تعریف مناسبی برای این پرسش های به ظاهر ساده داشته باشیم. به عبارت دیگر این مرحله مانند سفری برای اکتشاف در دنیای کسب و کار محسوب می شود. برخلاف ظاهر ساده، این مرحله ممکن است وقت گیر، سخت و حتی ناامیدکننده باشد اما هر گز متوقف نشوید و تا یافتن تعاریف مناسب سفر خود را ادامه دهید.

حال که تعاریف مناسبی را در برابر خود داریم وارد مرحله بعدی می شویم. در اینجا مهمترین و حساس ترین کار طراحی لوگو به عنوان اولین و قویترین پل ارتباطی با مشتری است. تعاریف را در برابر خود قرار داده و بر اساس آن به یک لوگوی مناسب فکر کنید. برای عبور از این مرحله شتاب نکنید زیرا تعویض لوگو طی مراحل کسب و کار چندان جالب نیست پس از همان ابتدا با صرف زمان کافی بهترین نتیجه را جستجو کنید.

لوگوی محبوب پژو، شورولت، کوکاکولا، موتورولا و ... را هیچگاه فراموش نمی کنید زیرا از همان ابتدا هدفمند انتخاب و ایجاد شده اند.

پس از عبور از این مرحله گرفتاری های اداری شما برای ثبت برند و لوگوی آن آغاز می شود. در نهایت یک برند و لوگوی آن پیش روی شما قرار دارد. هنگامی که محصول شما وارد بازار می شود در همان روزهای اول ماموریت بسیار مهمی برایتان آغاز می شود. باید بی وقفه بازخوردهای بازار را مورد ارزیابی قرار دهید بویژه دیدگاهی که در رابطه با برند و لوگوی محصول شما وجود دارد. طراحان هوشمند در هنگام طراحی لوگو هیچگاه تمام دسترسی ها به طرح را مسدود نمی کنند یعنی از مدل طراحی استفاده می کنند که در صورت نیاز و دریافت بازخورد بازار می توان تغییراتی جزئی برای رفع اشکالات درآن منظور کرد.

چنانچه کسب و کار کوچکی دارید و امکانات مالی شما در ابتدای مسیر محدود است بازهم دلیلی برای کم توجهی به مساله وجود ندارد فقط لازم است تا مقداری خلاقیت های خود را توسعه داده و پس از ایجاد زمینه های ثبت برند خود، طراحی لوگو را آغاز کنید. ما برای شما چند توصیه ساده خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: