کد خبر: ۱۴۰۷۸۹
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
0
بازار جهانی طلا آرام است و روند خاصی در آن مشاهده نمی شود. در چنین شرایطی به یک کاتالیزور نیاز است تا این وضعیت خاتمه یابد و این کاتالیزور می تواند نتیجه نشست کمیته فدرال بازار آمریکا باشد.
پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز اعلام کرد، در حالی که افزایش کمتر از پیش بینی شاخص ماه مارس خرده فروشی در آمریکا، قیمت طلا را تقویت و افزایش ارزش دلار قیمت این فلز گرانبها را تضعیف کرد، طلا دیروز چهارشنبه در سطحی بیش از کف قیمت دو هفته ای ثابت ماند و امروز پنجشنبه تا لحظه انتشار این خبر با 2 دلار و 30 سنت افزایش به 1205 دلار و 70 سنت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل پول‌نیوز، آمارها نشان می دهند، نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست سال 2015 با رسیدن به سطح 7 درصد، کمترین مقدار خود در 6 سال گذشته را تجربه کرده است. کاهش سرعت رشد اقتصادی چین بدین معنی است که تقاضای طلای این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، در سال جاری در سطح متوسطی باقی خواهد ماند.

هاوی لی تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: بازار جهانی طلا اکنون کاملا آرام است و روند خاصی در آن مشاهده نمی شود. من فکر می کنم به یک کاتالیزور نیاز است تا این وضعیت خاتمه یابد و این کاتالیزور می تواند نتیجه نشست کمیته فدرال بازار باز آمریکا باشد.

نشست دو روزه کمیته فدرال بازار باز آمریکا در تاریخ 28 آوریل (7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا در اظهارنظرهای اخیر خود گفته اند، با وجود بهبود اخیر شاخص های اقتصادی، این بانک قبل از ماه ژوئن (خرداد) اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد.

در صورت افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت جهانی طلا کاهش خواهد یافت.

با این حال، نارایانا کوچرلاکوتا رییس بانک مرکزی مینیاپولیس مرکز ایالت هنپین آمریکا، گفت: افزایش نرخ بهره در سال جاری سیاست نامناسبی است، زیرا این اقدام، افزایش نرخ تورم را به تاخیر خواهد انداخت. نرخ تورم آمریکا در سطح بسیار پایینی است و یکی از اهداف بانک مرکزی این کشور، افزایش نرخ تورم به 2 درصد است.

برچسب ها: بازار جهانی طلا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: