April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۰۸۵۹
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
0
از ابتدا وظایف به خوبی میان این دو دوست تقسیم شد تا قطار پیشرفت با نهایت سرعت به سمت موفقیت طی مسیر کند. آنها هانتینگدون در شرق انگلستان را به عنوان پایگاه خود انتخاب کردند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی-   زمانی که نام بزرگان عرصه تولید لوازم پخش و ضبط صدا به میان می آید، انگلیسی ها معمولا حضوری قابل توجه دارند. پیش از این با نِیم آودیو و محصولات استثنایی این برند آشنا شده ایم. امروز هم سراغ یک انگلیسی بزرگ دیگر به نام مریدین آودیو می رویم که در دنیای صدا برای بسیاری تداعی کننده خاطرات خوش دوران جوانی است.

در سال 1977 آرزوها و رویاهای دو دوست انگلیسی به نام های باب استووارت و آلن بوثروید شکل واقعی به خود گرفت و حاصل این همکاری تولید محصولاتی در حوزه ضبط و پخش صدا آنهم در بالاترین کیفیت ممکن بود. از ابتدا وظایف به خوبی میان این دو دوست تقسیم شد تا قطار پیشرفت با نهایت سرعت به سمت موفقیت طی مسیر کند. آنها هانتینگدون در شرق انگلستان را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده و مسئولیت کارهای مهندسی بر عهده باب قرار گرفت. در آن سو نیز آلن که یک مخترع و صنعتگری ماهر بود، مسئولیت طراحی محصولات را بر عهده گرفت.
مریدین آودیو؛ از صوت تا حقیقت
نکته قابل توجه آن است که تمام محصولات مریدین زیر نظر این دوستان قدیمی و تنها در کشور انگلیس تولید شده و می شوند. اولین محصول آنها اسپیکرهایی مجهز به آمپلی فایر داخلی بود. مریدین در آن زمان صدایی بی نظیر را به طرفداران موسیقی ارائه داد و با محصول جدید خود طرفداران بیشماری را جذب کرد. پس از آن فعالیت خط تولید ادامه یافت و در سال 1983 اولین پخش کننده دیسک صوتی ساخت انگلستان را به بازار ارائه داد.
 بسیاری از کارشناسان در آن زمان مبهوت کیفیت پخش، محصول مریدین شده بودند. ارائه محصولات صوتی مختلف از جانب مریدین ادامه داشت تا اینکه در سال 2007 بخش کوچکی از سهام مریدین به گروه میوز(زیر مجموعه ریشمون) فعال در حوزه تولید کالاهای لوکس مستقر در سوئیس واگذار شد. میوز هم اکنون مالک بیشترین میزان از سهام مریدین است و بر اساس اطلاعات موجود مالکیت آن تحت نظارت گروه سرمایه گذاری ریئنت(عضو کوچک تر گروه ریشمون) قرار دارد.
امروزه آمریکا و چین دو بازار بزرگ و اصلی محصولات مریدین محسوب می شوند. انواع ابزار مرتبط با حوزه صدا و تصویر در دایره محصولات تولیدی مریدین قرار دارند و این برند هم اکنون بوتیک های لوکسی در لندن، آکسفورد، کویت، بانکوک، مکزیکو سیتی، سانتیاگو، مسکو، بنگالورو و سنگاپور دارد. علاوه براین خرده فروشان مختلف در سراسر جهان محصولات مریدین را به طرفداران آن ارائه می دهند. مریدین همانطور که در شعار خود همواره مطرح ساخته؛ تعریف جدید از کیفیت صدا را ارائه داده و فاصله صوت تا حقیقت را کوتاه کرده است.
مریدین همکاری های مختلفی را با خودروسازان مطرحی چون فراری، مک لارن، لندروور و جگوار داشته است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: