April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۱۹۳
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
0
پول‌نیوز - نمایندگان آمریکا و ژاپن که در توکیو برای رفع اختلاف بر سر تعرفه های پیمان بازرگانی فرااقیانوسی (TPP) مذاکره می کردند، روز سه شنبه بدون دستیابی به نتیجه ای، به گفت و گوهایشان پایان دادند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل فرامین، رایزن تجاری آمریکا و آکیرا آماری، وزیر اقتصاد ژاپن، پس از ساعت ها گفت و گو، نتوانستند راه حلی برای اختلاف بر سر تعرفه های خودرو و کشاورزی بیابند.

مذاکرات دو کشور، بخشی از گفت و گو برای تفاهم بر سر پیمان فرااقیانوسی (TPP) است.

پیمان تجارت آزاد فرااقیانوسی یک پیمان منطقه ای است که ژاپن، آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، مالزی، مکزیک، زلاند نو، پرو، سنگاپور، ویتنام و برونئی اعضای آن هستند.

این 12 کشور برای تعیین جزییات پیمان فرااقیانوسی مذاکره می کنند.

اعضای این پیمان 40 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهند و داد و ستدهایشان یک سوم از کل مبادله های بازرگانی جهان را شامل می شود.

اختلاف میان ژاپن و آمریکا، تاکنون بزرگترین مانع امضای این پیمان بوده است.

اختلاف اصلی میان ژاپن و آمریکا بر سر تعرفه های خودرو و محصولات کشاورزی است. توکیو خواستار لغو تعرفه 2.5 درصدی گمرک روی خودروهای ژاپنی است، اما آمریکا می خواهد این تعرفه به تدریج لغو شود. در مقابل، ژاپنی ها نگران این هستند که لغو تعرفه های کشاورزی به ویژه واردات گوشت آمریکایی، به کشاورزان و دامپروران ژاپنی ضربه سنگینی وارد آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: