May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۶۹۵
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
0
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: توان عملیاتی پایانه جزیره خارگ برای صادرات نفت خام جمهوری اسلامی ایران 20 درصد افزایش یافته است.
پول‌نیوز- سید پیروز موسوی روز شنبه در گفت و گویی افزود: افزایش توان عملیات صادراتی با راه اندازی چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ که هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر نفت افتتاح شد، ایجاد شده است.

وی یادآورشد: با بهره برداری از مخازن جدید یادشده حجم ذخیره سازی نفت خام کشور در جزیره خارگ از 23 میلیون بشکه به 27 میلیون بشکه رسیده است.

موسوی، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مخازن شرایط و امکان بیشتری برای ذخیره سازی نفت خام حاصل می شود و در عین حال امتیاز قابل توجهی در تعاملات بین المللی و در ارتباط با مشتریان خارجی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآورشد: عملیات ساخت این مخازن از بهمن ماه سال ٨٩ آغاز شد و مهرماه پارسال به پایان رسید، اما در این مدت عملیات آماده سازی و تکمیل این مخازن انجام شد.

وی گفت: برای ساخت مخازن یادشده بیش از ٣٣٤ میلیارد ریال پیمان داخلی (ریالی) و چهار میلیون و ١٩٠ هزار دلار پیمان ارزی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: در زمان حاضر 36 مخزن با ظرفیت های مختلف حداقل 250 هزار بشکه ای و حداکثر یک میلیون بشکه ای در پایانه صادراتی خارگ وجود دارد.

موسوی گفت: با توجه به اولویت عملیاتی پایانه نفتی ایران 60 درصد مخازن ذخیره نفت در خارگ یک میلیون بشکه ای هستند.

وی افزود: درصورت موافقت و تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران طراحی و ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای دیگر نیز در سال جاری انجام خواهد شد.

جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر واقع شده است که 95 درصد صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران از این پایانه انجام می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صادرات ، نفت خام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: