May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۹۰۲
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
0
براساس گزارش گمرک ایران در فروردین ماه سال جاری صادرات غیر نفتی به کشور چین و عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل برخلاف رویکرد حمایت از صادراتی مسئولان کاهش یافت.
پول‌نیوز- آمار صادرات در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد 5 کشور چین، عراق، امارات متحده عربی، هند، افغانستان و سایر کشورها 5 مقصد عمده کالاهای صادراتی هستند.

بر اساس گزارش گمرک ایران صادرات به چین در فروردین ماه از لحاظ ارزش دلاری 10 درصد کاهش یافته است و همچنین صادرات به کشور عراق 5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق این گزارش صادرات به امارات، هند و افغانستان به ترتیب با رشد 32 درصدی 20 و 22 درصدی همراه است.

صادرات به عراق نسبت به مدت مشابه سال 93 در حالی منفی شده است که کشورهای همسایه بازارهای خوبی برای محصولات ایرانی محسوب می‌شوند اما به نظر می‌رسد ورود برخی کالاهای نامرغوب و کم کیفیت به نام ایران در این کشورهای موجبات نارضایتی کشورهای همسایه را به دنبال داشته که در نتیجه آن می‌توان به کاهش صادرات اشاره کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صادرات ، چین ، عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: