May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۳۱۹
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
0
آخرین آمارها از حجم مبادلات تجاری ایران و عمان نشان می‌دهد که 877 میلیون دلار حجم صادرات و واردات دو کشور بوده که نشان دهنده افزایش 75 درصدی حجم مبادلات از سال 2012 به بعد است.
پول‌نیوز- از این مقدار 556 میلیون دلار حجم صادرات ایران به عمان و 320 میلیون دلار میزان واردات ایران از این کشور است.

احمد شیرزادگان - دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان - درباره آخرین وضعیت روابط تجاری دو کشور به ایسنا گفت: به دلیل کاهش منابع نفتی عمان، این کشور برنامه‌ای برای توزیع درآمد خود تا سال 2020 در نظر گرفته که برای تحقق این برنامه به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

به گفته وی موقعیت جغرافیایی عمان به گونه‌ای است که برای صادرات کالاهای ایرانی به کشور‌های آفریقایی بسیار مناسب است و به دلیل اینکه عمان در نقطه‌ای قرار گرفته که با آسیای دور در ارتباط است می‌تواند از طریق ایران به بازار آسیای میانه و افغانستان متصل شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان عنوان کرد: عمان از طریق آب‌های جنوب به راحتی می‌تواند به شرق آفریقا دسترسی داشته باشد و از این جهت توسعه روابط اقتصادی با عمان برای ایران دارای اهمیت است.

شیرزادگان همچنین گفت: این اهمیت دو جانبه باعث می‌شود که دو کشور در آینده روابط اقتصادی نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

به اعتقاد وی توسعه روابط تجاری ایران و عمان در آینده به عملیاتی شدن کریدورشمال و جنوب یا همان قرارداد عشق آباد بستگی دارد؛ قراردادی که باعث خواهد شد حجم مبادلات تجاری دو کشور افزاش یابد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: