May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۴۷۶
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
0
بیزینس مانیتور پیش بینی کرد صنعت ساخت و ساز ایران در سال ۲۰۱۵ رشد ۱.۴ درصد را تجربه کند و در ۵ سال آینده به طور متوسط رشد سالانه ۳.۱ درصدی داشته باشد.
پول‌نیوزبیزینس مانیتور طی گزارشی نوشت در صورتی که تحریم ها برداشته شوند، بخش ساخت و ساز ایران از علاقمندی شرکت های بین المللی، دسترسی آسان تر به سرمایه و تقاضای بیشتر از سوی بخش انرژی منتفع خواهد شد.

این گزارش افزود: انعقاد تفاهم هسته ای بین ایران و گروه 1+5 موجب شده است که ما در پیش بینی های خودمان در مورد صنعت ساخت و ساز ایران تجدید نظر کنیم. این تفاهم چهارچوبی برای دستیابی به توافق نهایی است که در بردارنده لغو تدریجی تحریم ها علیه ایران خواهد بود.

با این وجود، ایران همچنان کشوری دارای ریسک های چشمگیر از جمله چالش های اقتصادی خواهد بود و ما معتقدیم وضعیت فعلی در دراز مدت ناپایدار است. تحریم های انرژی آمریکا و تحریم نفتی اتحادیه اروپا بر تولید و نفت ایران و اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته است. با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز 70 درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص می دهد، دولت ایران ناگزیر از کاهش هزینه های عمومی شده و این تاثیری منفی بر توسعه زیرساخت ها گذاشته است.

بیزینس مانیتور در ادامه نوشت: ما پیش بینی می کنیم که رشد صنعت ساخت و ساز ایران در سال 2015 نسبت به سال گذشته به 1.4 درصد برسد و این رقم در طی 5 سال بعدی به طور متوسط 3.1 درصد در سال باشد.

کاهش شدید قیمت نفت در طی چند ماه گذشته موجب شده قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال 2015 بالغ بر 53 دلار پیش بینی شود.

بر اساس این گزارش پس از 3 سال رکود و کسادی، اقتصاد ایران در سال 2015 به رشد باز خواهد گشت و این کشور یک درصد رشد واقعی تولید ناخالص داخلی را تجربه خواهد کرد.

در بخش شهری قیمت مسکن در طی ماه های آینده همچنان بالا باقی خواهد ماند که عمدتا ناشی از نبود واحد های مسکونی مورد نظر خریداران است.

علاوه بر شرکت های چینی و روسی، شرکت های ساخت و ساز عرب، فرانسوی، ترک و کره ای نسبت به بازگشت به بازار زیرساخت های ایران ابراز علاقمندی کرده اند. بر اساس گزارش ها شرکت مهندسی و ساخت و ساز جی اس شروع به تحقیق در مورد بازار ایران کرده و به دنبال فرصت هایی به خصوص در بخش زیرساخت های گازی این کشور است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: