معاون وزیر کار تشریح کرد؛
کد خبر: ۱۴۳۸۰۸
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
0
معاون وزیر کار با اعلام اجرای ۸ مرحله‌ای طرح آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق مرزی و محروم کشور گفت: مرحله اول کار با نظر کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی خواهد بود.
جزئیات طرح ۸ مرحله‌ای جدید اشتغالپول‌نیوز- کورش پرند بيان داشت: اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در ۸ مرحله با بهره گيري از ظرفيت هاي درون سازماني، ساير نهادهاي دولتي و بخش خصوصي صورت مي گيرد.

معاون وزیر کار در خصوص اجراي مرحله اول طرح مذكور بيان داشت: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش هاي مهارتي روستائیان و با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت مي گيرد.

پرند اظهارداشت: مرحله دوم اجراي طرح مذكور، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است كه بعد از نيازسنجي و امكان سنجي هاي صورت گرفته با توجه به امكانات و ظرفيت هاي درون سازماني و برون سازماني، نيازهاي آموزشي  به منظور برنامه ريزي، الويت بندي مي شوند.

وي افزود: با توجه به شرايط منطقه اي و امكانات موجود روش  هاي آموزشي متفاوتي از جمله آموزش هاي حضوري، نيمه حضوري و مجازي در قالب آموزش هاي سيار و ثابت ارائه مي شود. تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اظهارداشت: در اين مرحله استانداردهاي آموزشي مرتبط تدوين و در صورت وجود استانداردهاي مشابه، بازنگري مي شوند. همچنين منابع آموزشي لازم در قالب كتاب، جزوه، بروشور، سي دي تدوين و در اختيار مهارت آموزان قرار داده مي شود.

این مقام مسئول در وزارت کار درباره مرحله چهارم اجراي طرح مذكور كه جذب، تربیت و یا تامین مربی است اظهارداشت: در اين مرحله تربيت مربي بومي آموزش فني و حرفه اي و توانمندسازي و ارتقاي دانش و مهارت مربيان با هدف به كارگيري مربيان نخبه و برجسته به ويژه با استفاده از ظرفيت هاي مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي اين سازمان در دستور كار است.

وي بيان داشت: آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدي اجراي طرح مذكور است كه براساس نتايج نيازسنجي وامكان سنجي اي صورت گرفته، تجهيز و راه اندازي كارگاه هاي آموزشي انجام مي شود.

این مقام مسئول در وزارت کار گفت: مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است. سيستم مشاوره آموزشي، مراجعه كنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمايي، استعداديابي و نگاه به آينده شغلي در بهترين انتخاب كمک مي كند.

پرند اظهارداشت: ثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدايت آموزشي مراجعه كنندگان صورت مي گيرد. سنجش مهارت و صلاحيت حرفه اي کارآموزان در پايان دوره آموزشي با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به قبول شدگان، مرحله هفتم اجراي طرح مذكور است.

وی تاکید كرد: در مرحله آخر، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه هاي مرتبط در راستاي بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی صورت مي گيرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: