April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در مراسم رونمایی از مینی بوس داخلی عنوان شد:
کد خبر: ۱۴۳۹۷۷
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
0
ایران خودرودیزل در شرایطی امروز طی مراسمی اولین مینی بوس تولید داخل را رونمایی کرد که به گفته مسوولان این شرکت، احتمال تولید سواری های مرسدس بنز آلمان در ایران پس از لغو تحریم ها وجود دارد.
پول‌نیوز- در این مراسم، ایران خودرودیزلی ها از مینی بوسی تولید داخل به نام "آرین" رونمایی کردند، مینی بوسی که تولید آن پس از اعمال تحریم ها علیه کشور و قطع تولید خودروهای پیشین،  در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

اما مدیرعامل ایران خودرودیزل در نشست خبری مراسم، در واکنش به اظهارات مدیرعامل سایپادیزل در مورد مذاکره این شرکت با بنز آلمان، گفت: ما با شرکت بنز قرارداد انحصاری و درازمدت داریم و اتفاقا نمایندگان این شرکت هفته گذشته مهمان ایران خودرودیزل بودند و از اظهارات مسوولان سایپادیزل ابراز بی اطلاعی کردند.

وی با اشاره به اینکه  هم اکنون  کشنده آکسور به عنوان یکی از محصولات بنز در ایران خودرودیزل به تولید می رسد، تاکید کرد: برای تولید یک مدل آمبولانس نیز با شرکت بنز توافق کرده‌ایم و در حال مذاکره برای تولید دیگر محصولات جدید این شرکت هستیم.

رزازی ادامه داد: ما از همکاری با بنز راضی هستیم زیرا این شرکت دانش فنی قبلی را ارتقاء و اجازه صادرات نیز به ایران خودرودیزل و پیش تر نیز برای تولید برخی از قطعات سرمایه‌گذاری مشترک داشته‌ایم.

رزازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برنامه همکاری با شرکت چینی CNHTC به کجا رسید، تاکید کرد: فعالیت ما با این شرکت در دوره رکود است البته مذاکراتی در جریان است تا محصولاتی را با مشارکت یکدیگر تولید کنیم.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می شود ایران خودرودیزل قصد فروش سهام شرکت ستاره بنز ایران (نماینده واردات بنز در ایران) را دارد، گفت: برنامه‌ای برای واگذاری این شرکت وجود ندارد؛ سال گذشته فعالیتهای ستاره ایران افزایش خواهد یافت و امسال نیز برنامه توسعه فعالیتهای آن در دستور کار است.

اما آن طور که اردلان حسینی  مدیر پروژه تولید مینی‌بوس آرین  عنوان کرد، مینی‌بوس آرین به عنوان اولین مینی‌بوس ساخت داخل بیش از 75 درصد داخلی‌سازی شده و گیربکس، محور، جعبه فرمان، بدنه و برخی دیگر از قطعات این مینی‌بوس کاملا تولید داخل به شمار می رود.
 
حسینی با بیان اینکه ‌طبق برنامه میزان داخلی سازی مینی‌بوس به 95 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: تولید نسل جدید این مینی‌بوس نیز با طول و ظرفیت بیشتر در دستور کار است.

وی افزود:مینی بوس آرین‌ استاندارد آلایندگی یورو 3  را پاس می کند و قیمت آن نیز 119 میلیون تومان است. قرار است امسال نزدیک به هزار دستگاه از این محصول در ایران خودرودیزل به تولید برسد  و داخلی سازی ان نیز به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه مراسم امروز، رضا حسینی معاون مهندسی ایران خودرودیزل نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تولید سواری‌های بنز در ایران، گفت:در قرارداد منعقد شده با شرکت بنز علاوه بر سواری کلاس E ، تولید سواری کلاس C نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین این پتانسیل وجود دارد که در آینده برخی از مدل‌های سواری شرکت بنز در شرکت زیر مجموعه ایران خودرو دیزل تولید شود.
برچسب ها: مینی بوس ، آرین ، بنز ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: