April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۷۱۰
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
0
علیرضا فیض بخش :یکی از مواردی که به نظر می‌رسد وضعیت اجرایی آن در دولت مشخص شود حمایت نکردن دولت از خودروهای برقی است به همین منظور ستاد سوخت طی برنامه‌ریزی که انجام داده است نخستین سمپوزیوم نمایشگاه‌های نوین حمل و نقل و خودروهای هیبریدی یا برقی را اجرا می‌کند.
رونمایی از خودروی هیبریدی و برقی MVM برای نخستین بار در کشورپول‌نیوز- رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به اینکه تولید خودروی برقی و هیبریدی جایگزین خودروهای بنزین سوز خواهد شد، گفت: این خودرو با الگوبرداری و با استفاده از فناوری‌های نوین و با توان داخلی برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

علیرضا فیض بخش رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در حاشیه رونمایی از خودروهای برقی MVM در کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ستاد سوخت تولید خودروهای هیبریدی یا برقی و جایگزین کردن آن به جای خودروهای بنزین سوز است.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که به نظر می‌رسد وضعیت اجرایی آن در دولت مشخص شود حمایت نکردن دولت از خودروهای برقی است به همین منظور ستاد سوخت طی برنامه‌ریزی که انجام داده است نخستین سمپوزیوم نمایشگاه‌های نوین حمل و نقل و خودروهای هیبریدی یا برقی را اجرا می‌کند.

فیض‌بخش تأکید کرد: در حال حاضر نمونه ساخت خودروی برقی MVM برای نخستین بار در کشور در دست اجرا و برخی قطعات نیز وارداتی است.

رئیس ستاد سوخت حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه این همایش در طی دو روز با مشارکت متخصصین برگزار خواهد شد گفت: در این سمپوزیوم دیدگاه‌های مختلف کارشناسان و صنعتگران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا یک گزارش جامع و کامل از سخنرانی‌ها تدوین شود.

فیض‌بخش گفت: اگر یک محصول جدید را بخواهیم وارد بازار کنیم باید در مرحله زیرساخت‌ها و فناوری‌های خودرو از جمله امکان شارژ و قیمت آن مشخص شود به همین منظور ستاد سوخت در این همایش مجموعه دستاوردهای ارائه شده را جمع‌آوری و آن را به هیأت دولت ارائه خواهد داد.

فیض‌بخش تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو چه زمانی وارد بازار شود چرا که سیاست‌های دولت در این زمینه مشخص نیست چرا که باید الگوبرداری و زیرساخت‌های آن در کشور فراهم شود.

فیض‌بخش تصریح کرد: دولت به همین منظور دو پیشنهاد برای کمیسیون ارائه داده اما هیچ کدام مورد پذیرش واقع نشده است. ما طی بازدیدی که از خودروساران داخلی داشتیم امکانات خوبی فراهم شده است و بسیاری از کشورهای خارجی نیز امکانات ساخت خودروی برقی را دارند و ما می‌توانیم از دانش و فناوری‌های آنان استفاده نماییم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه قیمت خودروهای برقی دو برابر خودروهای دیگر است، گفت: مسلما خودروهای برقی که در داخل کشور تولید خواهد شد بیشترین قیمت را به خود اختصاص خواهند داد اما در حال حاضر تعرفه واردات خوردهای برقی صفر است چرا که هر کس که بخواهد خودروی برقی را وارد کشور کند تعرفه مشخصی تعیین نشده است.

امیری مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: خودروی ام وی ام نخستین خودروی برقی در کشور است که تولید خواهد شد که این خودرو مناسب کلانشهرها و با توان داخلی ساخته می‌شود.

وی در پایان افزود: ظرفیت باتری این خودرو 22.3 کیلووات است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: