کد خبر: ۱۴۶۱۲۰
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
0
تراز منفی بازرگانیِ خارجی ژاپن در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) بر اثر کاهش بهای انرژی نسبت به سال گذشته، 76 درصد کاهش یافت.
پول‌نیوز - تراز منفی بازرگانیِ خارجی ژاپن در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) بر اثر کاهش بهای انرژی نسبت به سال گذشته، 76 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تراز بازرگانی ژاپن از منفی 917 میلیارد ین در ماه گذشته به 216 میلیارد ین در ماه مه رسید که نشانگر کاهش 76 درصد تراز منفی بازرگانی این کشور است .

تراز بازرگانی در واقع تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات یک کشور است .اگر صادرات یک کشور بیش از واردات باشد ، از آن به نام مازاد تجاری یاد می شود . چنانچه واردات یک کشور بیش از صادرات باشد ، مقدار این تفارت به عنوان « تراز منفی بازرگانی» یا « کسری تجاری » مشخص می شود.

ارزش واردات ژاپن درماه مه 8.7 درصد کاهش یافت که این کاهش، به سقوط بهای نفت و گاز نسبت به سال گذشته مربوط است. در همین ماه، صادرات ژاپن نیز 2.4 درصد افزایش یافت که البته این افزایش، کمتر از انتظار بود.

رشد اقتصاد در سومین اقتصاد بزرگ جهان در بازه زمانی ژانویه تا مارس (دی تا فروردین)، به یک درصد نسبت به سه ماهه پیش و 3.9 درصد نسبت به سال پیش رسید که بسیار فراتر از انتظارها بود.

به دنبال سونامی بزرگ ژاپن در سال 2011 و تعطیلی نیروگاه های اتمی این کشور، توکیو ناچار شد برای تامین برق، واردات گاز و نفت خود را افزایش دهد. این افزایش واردات سبب شد تراز تجارت خارجی ژاپن به عنوان کشور صادرات – بنیاد، برای نخستین بار در دهه های اخیر منفی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: