April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - 'ایگور مورگولوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه و 'مهدی سنایی' سفیر ایران در مسکو در آستانه برگزاری اجلاس سران شانگهای با یکدیگر دیدار و طرفین درباره اجلاس سران شانگهای و گروه بریکس بحث و رایزنی کردند.

سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: مورگولوف در این دیدار، با تشریح آخرین وضعیت اجلاس سران بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفا، ابراز امیدواری کرد 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کند.

معاون وزیر خارجه روسیه، روابط دوجانبه ایران و روسیه را رو به رشد و عمیق خواند و تبادل هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و رایزنی های فیمابین را مفید و سازنده توصیف و بر تمایل کشورش به گسترش مناسبات با ایران در تمامی عرصه ها تاکید کرد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با یادآوری اهمیت اجلاس بریکس و شانگهای در اوفا، ابراز امیدواری کرد این اجلاس با موفقیت برگزار و همکاری هرچه بیشتر کشورهای شرکت کننده را همراه داشته باشد.

وی تلاش های دو طرف برای افزایش همکاری های سیاسی و اقتصادی را تشریح و بر تقویت هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای 18 و 19 تیرماه در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای بوده که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند. مغولستان، هند، ایران، پاکستان و افغانستان در جایگاه ناظر و سریلانکا و ارمنستان در جایگاه شریک گفت و گو در سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

گروه بریکس نیز از کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل یافته و اجلاس سران آن همزمان با اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در اوفا برگزار می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: