کد خبر: ۱۴۹۸۸۷
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
0
محمد خداکرمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری اولویت‌بندی اهداف در این عرصه را اصلی‌ترین هنر در مدیریت ناوگان هوایی می‌داند، اظهار کرد: تمامی ایرلاین‌هایی که در ایران فعال هستند می‌توانند با اولویت‌بندی این اهداف خود نسبت به تغییر در شرایط ناوگان هواپیمایی‌شان اقدام کنند و سازمان نیز به عنوان نهاد حاکمیتی این عرصه نسبت به نحوه اجرای این سیاست‌ها نظارت خواهد کرد.
پول‌نیوز- سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی در عرصه هوایی طرح واردات هواپیماهای جدید را بررسی کرده و نسبت به فعالیت آنها نظارت می‌کند، اظهار کرد: شرکت‌هایی که قصد واردات هواپیماهای کوچک را دارند می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود فرآیند اجرایی آن را آغاز کنند.

محمد خداکرمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری اولویت‌بندی اهداف در این عرصه را اصلی‌ترین هنر در مدیریت ناوگان هوایی می‌داند، اظهار کرد: تمامی ایرلاین‌هایی که در ایران فعال هستند می‌توانند با اولویت‌بندی این اهداف خود نسبت به تغییر در شرایط ناوگان هواپیمایی‌شان اقدام کنند و سازمان نیز به عنوان نهاد حاکمیتی این عرصه نسبت به نحوه اجرای این سیاست‌ها نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای ورود ناوگان هوایی با ظرفیت پایین به آسمان ایران، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از فرودگاه‌های ایران در شهرهای کوچک واقع شده‌اند و از این رو ظرفیت مسافران آن بسیار پایین است برای استفاده از تمام امکانات موجود در این فرودگاه‌ها قطعا نیاز خواهیم داشتیم که از این هواپیماهای کوچک استفاده کنیم.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای به دست آوردن بخش‌هایی از بازار، عنوان کرد: ‌اینکه هدف اصلی از تعیین مسیرهای پروازی چه باشد و کدام گروه به عنوان مسافران هدف انتخاب شوند بحث مهم است. برخی از ایرلاین‌ها ترجیح می‌دهند مسیرهای هوایی مدت طولانی را انتخاب کنند و برخی دیگر نیز اهدافی درون کشوری را دنبال کنند.

وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت ناوگان‌مان مسافران شهرهای کوچک را به تهران و یا حداقل مراکز استان انتقال دهیم موضوعی بسیار مهم و حیاتی است که می‌توان با استفاده از هواپیماهای کوچک به آن دسترسی پیدا کرد.

خداکرمی درباره امکان ارائه تسهیلات از سوی سازمان هواپیمایی برای وارد کردن این نوع هواپیماها نیز گفت:‌ سازمان ما با توجه به ساختار و ویژگی‌هایی که دارد در این حوزه به عنوان ناظر و نماد حاکمیت کار می‌کند اما در صورتی که طرح‌های ارائه شده برای وارد کردن هواپیماهای جدید ارائه شود می‌توان با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و مطرح کردن آنها در بازارهای بانکی و مالی کشور نسبت به دریافت تسهیلات در این حوزه اقداماتی را صورت داد.

به گزارش ایسنا، چندی قبل وزیر راه و شهرسازی رسما اعلام کرد یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ایران در تعیین وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور، خرید و وارد کردن هواپیماهای کوچک با تعداد مسافران پایین است تا به این ترتیب بخش قابل توجهی از ظرفیت فراموش شده فرودگاه‌های کشور بار دیگر احیا شود.

آخوندی در سفر خود به کشور فرانسه مذاکره با چند شرکت سازنده هواپیماهای با تعداد مسافران پایین را تایید کرد و از روشن شدن تکلیف این قراردادها پس از توافق هسته‌ای خبر داد.

صنعت هواپیمایی ایران با اجرایی شدن توافق هسته‌ای حاصل شده در وین در ماه‌های آینده رسما از فهرست تحریم‌ها خارج می‌شود و این مساله به معنی باز شدن یک بازار 80 میلیارد دلاری به روی کشورهای خارجی بخصوص اروپاییان است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: