پول‌نیوز - مالزی میزبان کنفرانس جهانی اتحادیه بین المللی تعاون در سال 2017 شد و میزبانی این کنفرانس را از ایران، استرالیا و نیوزیلند گرفت.

به نوشته تارنمای اتوسان، حسن ملک، وزیر تعاون، مصرف و تجارت داخلی مالزی روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در نشست روز جمعه آرژانتین و در رقابت با ایران، استرالیا و نیوزیلند توانست میزبانی کنفرانس جهانی اتحادیه بین المللی تعاون در سال 2017 را بر عهده بگیرد.

وی میزبانی این کنفرانس را بالاترین افتخار برای بخش تعاونی مالزی دانست و گفت که میزبانی این اجلاس جهانی می تواند عاملی برای موفقیت و پیشرفت نهضت تعاون در مالزی باشد و منفعت زیادی برای مردم حاصل می شود.

اتاق تعاون ایران چندی پیش با اشاره به استراتژی 3 ساله اتاق برای احیای تعاونی ها غیرفعال از احتمال برگزاری اجلاس جهانی تعاون تا سال 2017 در ایران خبر داده بود.

اتاق تعاون ایران پیشنهاد داده بود مجمع جهانی تعاون در سال 2016 و یا نشست بالاترین مرجع تعاونی ها در سال 2017 در ایران برگزار شود.

هدف اصلی اتحادیه بین المللی تعاون ارتقا و تقویت تعاونی های مستقل و تسهیل روند توسعه اقتصادی و اجتماعی اعضا در سراسر دنیاست. اتحادیه بین المللی تعاون بزرگترین نهاد بین المللی غیردولتی در جهان و در برگیرنده حدود یک میلیارد نفر از 96 کشور جهان است.

وزیر مالزیایی ابراز امیدواری کرد 12 هزار تعاونی این کشور از میزبانی مالزی برای برگزاری این کنفرانس بین المللی استقبال کنند.

در جمهوری اسلامی ایران 99 هزار تعاونی در زمینه های مختلف اقتصادی فعالیت می کنند. تعاونی های فعال در جهان حدود دو میلیون و 500 هزار تعاونی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: