May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۴۵۲
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
۹
در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده اند.
پول‌نیوز- پرواز شماره ۵۱۳ هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه استانبول با حدود ۸ ساعت تاخیر پرواز می کند.

هتک حرمت مسافران ایرانی در ترکیه

قبل از پرواز، مسافرانی که پرواز های کانکشن به کشور های دیگر داشتند می دانستند که پرواز بعدی خود را از دست داده اند و از نماینده شرکت هوائی پگاسوس درخواست کرده اند که اجازه دهند تاخیری که با از دست دادن پرواز بعدی باید در استانبول باشند را در تهران بگذرانند ولی با اطمینان خاطر از سمت مسوول هواپیمایی پگاسوس در فرودگاه امام مبنی بر اینکه حتما با پرواز جایگزین به مقصد نهایی فرستاده می شوند سوار هواپیما شدند.

در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه میشوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند.

 مسافران از شرکت هواپیمایی می خواهند که با پرواز دیگر و زود تر حرکت کنند. صحبت ها بالا می گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می کند و این بی احترامی ها با اعتراض مسافران همراه می شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولین بالاتر شروع به فیلم برداری می کنند.

با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس پلیس فرودگاه را در جریان می گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می کنند.

 در این میان یک دختر نروژی-ایرانی رو مورد ضرب و شتم قرار می دهند و سیلی به صورت وی می زنند. آنها ۳ نفر از مسافران که خانم هایی جوان بودند را بدون در نظر گرفتن محجبه بودن آنها و رعایت اصول اسلامی بازداشت می کنند.

پلیس به زور تلفن های همراه این دختران را گرفته و تمام فیلم های برخورد را پاک می کنند. پس از چندین ساعت بدون آب و غذا در حالی که حال یکی از این دختران خوب نبود آنها را با بی احترامی های مختلف لفظی و فیزیکی توسط ماشین های حمل مجرمین به بازداشتگاه پلیس در فرودگاه منتقل می کنند.

در بازداشتگاه هم بدون رعایت اصول اسلامی از این دختران انگشت نگاری و عکس برداری می شود. در این بین پلیس و کارمندان شرکت هوائی پگاسوس حاضر در محل از مسخره کردن و خندیدن به این سه دختر تنها که اشک از چشمانشان جاری بود فروگذار نبودند. در پاسی از شب با تغییر شیفت پلیس و حضور یک مترجم کمی آرامش به فضا باز می گردد و پلیس از تمام اتفاقات عذر خواهی می کند.

اما صبح روز بعد باز رفتار بی رحمانه پلیس با دست بند زدن و ارسال این بانوان به مرکز پزشکی جهت آزمایش خون و بازرسی بدنی ادامه می یابد.

 پس از انتقال از مرکز پزشکی به پلیس اتباع خارجی رفتار های نا شایست، استفاده از الفاظ رکیک و برخورد فیزیکی شدت می گیرد. تا جائی که نماینده کنسول گری ایران در استانبول در محل حضور پیدا می کند و این اولین باری است که این دختران کمی احساس آرامش می کنند.

در این میان به زور تعهدی از آنها گرفته می شود و با پیگیری ها و همکاری های کنسول گری ایران و نروژ این سه دختر بدون معرفی به دادگاه دیپورت می شوند.

 در این میان شرکت پگاسوس پرواز آنها تا اسلو را از عهده خود خارج کرده و هیچ مسولیتی به عهده نگرفته است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۹
نظرات بینندگان
فتحی
Iran, Islamic Republic of
18:30 - 1394/05/10
بدون تردید همه هموطنان ایرانی باید پروازبا خط هوایی پگاسوس را تحریم کنن.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
09:18 - 1394/05/11
الان میشه بگید نقش سفارت خانه در این کشورچیه؟و چه کسی بایداز انها حمایت کنه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
10:07 - 1394/05/11
سلام
میخواستم بپرسم چرا کسی اعتراض نمیکنه؟؟؟.....چرا کسی از مسئولین درخواست تحریم سفر به ترکیه را نمیکنه؟؟؟ ...... چرا رگ گردنمون باد نمیکنه؟.....چرا نمیریم جلو سفارت ترکیه شعار بدیم؟؟؟؟؟ هنرمندهامون کجان الان؟؟؟؟
روشنفکرهامون؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:35 - 1394/05/11
الان وقتشه كه روحاني يه خودي نشون بده، دلمون پوسيد از اين همه وعده اي كه شنيديم و براي تحققشون رأي داديم و خبري ازشون نشد. مي دونيد چي رو ميگم كه ...
احمدرضا بلقدر
Iran, Islamic Republic of
11:26 - 1394/05/11
واقعا" چی میشه گفت

اینست آرمانهای ما برای مدیریت جهان آقای احمدی نژاد!!!!
در اینکه مردمان ترکیه وبه خصوص پلیس آنجا بی ادب و بیشعور هستند شکی در آن نیست

ولی تا کی باید به این بی همه چیز ها باج بدهیم و دم بر نیاریم و دم از مصالح سیاسی بزنیم.

واز طرفی مقصر مردم ایران هستند که با وجود اینهمه بی حرمتی و اهانت از طرف این بی اصل و نصب ها که حتی جزء اتحادیه اروپا هم نیستند هر روز و هر لحظه پول این ملت را تو جیب آنها میریزند.

اگه فقط یکماه توریست ایرانی به ترکیه نره اونموقع خودشون به شکر خوردن می افتند.


با تشکر- زنده باد ایران
امیر
Iran, Islamic Republic of
11:47 - 1394/05/11
من یک سفر با هواپیمای پگاسوز داخل ترکیه انجام دادم.
پگاسوز به خاطر ارزان بودن آن هیچ سرویسی نمی دهد حتی یک لیوان آب. همه چیز باید به قیمتهای نجومی در هواپیما خریداری گردد و انگار از حقوق پرسنل خود نیز کم گذاشته که همه بداخلاقند حتی در پروازهای داخلی ترکیه که همه ترک هستند.
واقعا" من توبه نمودم که هیچگاه پگاسوز را انتخاب ننمایم.
واقعا" سگ پروازهای ایرانی می ارزد به پگاسوز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:12 - 1394/05/11
iبرای اینکه اولویت تعریف شده برای اعضاء وپرسنل محترم کنسولگریها ویا سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی چنین مواردی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:15 - 1394/05/11
ایرانیها اگر کار ضروری ندارید ترکیه نروید. یک کمی غیرت داشته باشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:21 - 1394/05/11
نروژ ازپسش برمياد بايد اونجا شكايت كنه.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: