May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۷۰۵
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
0
جراحان بیمارستان بوستون از شبیه سازی و مدل سازی سه بعدی برای جراحی کودکان کمک می گیرند.
نجات جان کودکان با پرینتر سه بعدیپول‌نیوز- جراحان در بیمارستان کودک شهر بوستون از سال گذشته برای جراحی کودکان ابتدا یک کپی سه بعدی از عضو آسیب دیده ساخته و قبل از عمل آن را مورد بررسی قرار داده اند، تا در زمان جراحی آمادگی و آشنایی بیشتری برای انجام عمل داشته باشند. تا به امروز این تکنیک به نجات جان 4 کودک از سن 2 ماه تا 16 سال که از نارسایی رگ های مغزی رنج می بردند کمک کرده است.

دکتر ادوارد اسمیت که یکی از جراحان مغز و اعصاب این بیمارستان است، اعلام کرد:جراحی کودکی که رگ مغزی او دارای نارسایی است بسیار پیچیده و خطرناک خواهد بود. آنها با استفاده از پرینت سه بعدی و رزین های مصنوعی رگ آسیب دیده و دیگر اجزای نزدیک به آن را شبیه سازی کردند. این کار قابلیت بررسی بیشتر را قبل از عمل به آن ها داد و از پیچیدگی کار در حین عمل جراحی کاست.

دکتر اسمیت اعلام کرد: مدل سه بعدی قابلیت بررسی اجزا را از زوایای مختلف به آن ها داد و آن ها توانستند عمل جراحی شبیه سازی شده را با ابزار واقعی قبل عمل اصلی تجربه و نتیجه عمل را مشاهده کنند.

این سیستم به ویژه برای سه نفر از بیماران مورد استفاده خاص و ضروری قرار گرفت، چرا که با توجه به نوع بیماری آن ها جراح نیاز به بریدن رگ های خونی با بالاترین سرعت ممکن و به ترتیبی خاص داشت.خوشبختانه با استفاده از این شیوه جراحان توانستند با آمادگی کامل وارد عمل شده و زمان هر عمل را 30 دقیقه کاهش دهند و همچنین عمل جراحی موفقیت آمیزی را پشت سر گذارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: