May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۸۷۸
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
0
پول‌نیوز - وزرای امور خارجه سنگاپور و چین در دیداری به مناسبت بیست و پنجمین سال روابط دیپلماتیک دو کشور بر افزایش همکاری های دوجانبه تجاری و همچنین حل چالش های منطقه ای از جمله مساله دریای جنوبی چین تاکید کردند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین که به منظور شرکت در چهل و هشتمین نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) به منطقه سفر کرده است، در دیدار با همتای سنگاپوری خود در این دولت - شهر کوچک بر توافق تجاری آزاد و تسریع اجرای طرح هایی در غرب چین تاکید کردند.

چهل و هشتمین نشست وزرای امور خارجه آ.سه.آن از امروز به صورت رسمی به میزبانی مالزی در کوالالامپور آغاز به کار می کند و حل مسائل مرتبط با دریای جنوبی چین و شکل گیری جامعه اقتصادی آ.سه.آن تا پایان سال جاری از مهمترین محورهای گفت وگوی این نشست است.

براساس گزارش روز سه شنبه شبکه سنگاپوری خبر آسیا، وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای سنگاپوری خود با اشاره به سیاست های پکن در مورد توسعه مناطق غربی چین، گفت که خواستار استفاده از نقاط قوت سنگاپور به منظور رفع نیازهای چین است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این دیدار که روز گذشته برگزار شد همچنین بر نقش سنگاپور در تحقق طرح "یک کمربند، یک جاده" تاکید کرد.

طرح ابتکاری "یک کمربند، یک جاده" را کمیسیون صلح و توسعه ملی چین به عنوان بالاترین نهاد برنامه ریزی اقتصادی این کشور ماه مارس سال گذشته منتشر کرد.

این برنامه تلاش هایی را برای به پیش راندن درهم بافتگی بیشتر مالی و استفاده از ارز رایج چین (یوان) توسط کشورهای خارجی، ایجاد یک "جاده ابریشم اطلاعاتی" که شبکه های منطقه ای فن آوری ارتباطات و اطلاعات را به هم پیوند می دهد و موانع کمتر برای تجارت و سرمایه گذاری فرامرزی در منطقه در بر خواهد داشت.

گفته می شود تاسیس بانک سرمایه گذاری زیرساختی آسیا و صندوق جاده نوین ابریشم نیز تاحدودی به منظور تکمیل و پشتیبانی از توسعه ابتکار "یک کمربند، یک جاده" انجام شده است.

کی. شانموگام وزیر امور خارجه سنگاپور نیز گفت که این دولت – شهر نیز بخشی از طرح ابتکاری "یک کمربند، یک جاده" است و مسیر سنگاپور به غرب چین را باز می کند و برای دو طرف اهمیت دارد، از اینرو سنگاپور خواستار تحقق آن است.

سنگاپور قرار است در نشست کوالالامپور، مسئولیت هماهنگی آ.سه.آن با چین که اکنون در اختیار تایلند قرار دارد، را برای یک دوره سه ساله در اختیار گیرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور در تلاش است در طول این دوره سه ساله، از مزایای این موقعیت استفاده کند و چشم اندازهای مثبتی از جمله توافق تجاری آزاد سنگاپور و چین را بیش از پیش توسعه دهد.

کی. شانموگام، وزیر امور خارجه سنگاپور در این دیدار همچنین بر مساله دریای جنوبی چین و چالش های برخی کشورهای آ.سه.آن با پکن تاکید کرد و خواستار حل این چالش ها به منظور افزایش همکاری های دو طرف شد.

وزیر امور خارجه چین نیز گفت که این چالش ها به طور ذاتی یک مساله بین پکن و آ.سه.آن نیستند و نباید به طور جامع روابط چین و آ.سه.آن را تحت تاثیر قرار دهد.

وی که به منظور انجام دیداری دو روزه در سنگاپور به سر می برد، همچنین در دیداری با لی هسین یونگ، نخست وزیر این دولت شهر کوچک پیرامون مسائل دوجانبه گفت وگو کرد.

نخست وزیر سنگاپور در سخنانی بر همکاری های موثر دو کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که دو کشور با حفظ روابط خود و همچنین توسعه همکاری های دو جانبه در بخش های مختلف زمینه تامین منافع دوسویه را فراهم کنند.

لی هسین لونگ، همچنین بر افزایش همکاری بین دو دولت تاکید کرد و خواستار به روز کردن توافق تجارت آزاد دوجانبه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: