April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۸۸۱
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
0
پول‌نیوز - امریکا در چارچوب برنامه جدید مشارکت در توسعه افغانستان، 800 میلیون دلار به این کشور کمک می کند.

به گزارش رسانه های افغانستان، سفیر امریکا در جریان امضای تفاهم نامه کمک 100 میلیون دلاری از این بسته به صندوق بازسازی افغانستان گفت که این مبلغ از طریق بانک جهانی و درچارچوب بودجه توسعه حکومت هزینه خواهد شد.

کمک 800 میلیون دلاری امریکا قرار است به تدریج در طول چهار سال به افغانستان پرداخت شود.
«مایکل مک کینلی» افزود: آغاز کمک های امریکا در چارچوب برنامه جدید مشارکت در توسعه، صفحه ای تازه در همکاری های دو جانبه واشنگتن - کابل می گشاید.

وی گفت: برنامه مشارکت در توسعه، نشان دهنده تغییر و تحول عمده در همکاری های دو جانبه است و امریکا خود را متعهد می داند تا در این بخش به دولت وحدت ملی کمک کند. ما به انجام اصلاحات اطمینان داریم.

سفیر امریکا در افغانستان، ابراز امیدواری کرد که کمک های جدید منجر به تقویت تمامی دستگاه ها در این کشور شود و مشکلات مردم را مرتفع سازد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه وزیر امور مالی افغانستان، پرداخت کمک های بین المللی از طریق بودجه دولت را اثربخش دانست و گفت که سایر کشورهای کمک کننده نیز باید کمک های خود را از طریق بودجه افغانستان پرداخت کنند.

برخی از کشورها و نهادهای بین المللی ترجیح می دهند تا به طور مستقیم در اجرای طرح های توسعه افغانستان مشارکت کنند و می گویند که بخشی از این پول ها در برنامه های پیش بینی شده هزینه نمی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: