April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۵۵۴
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
0
در صورت تامین اعتبار در زمینه بازفعال سازی و رساندن واحدهای صنعتی کشور به ظرفیت اسمی، 193 هزار شغل جدید در کشور ایجاد می شود. برای ایجاد این تعداد شغل، باید با تخصیص 100 هزار میلیارد ریال اعتبار، 19 هزار واحد صنعتی کشور بازفعال سازی شده یا به ظرفیت اسمی رسانده شود.
پول‌نیوز - عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: در صورت تامین اعتبار در زمینه بازفعال سازی و رساندن واحدهای صنعتی کشور به ظرفیت اسمی، 193 هزار شغل جدید در کشور ایجاد می شود.

فرشاد مقیمی در گفت وگویی اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد شغل، باید 19 هزار واحد صنعتی کشور بازفعال سازی شده یا به ظرفیت اسمی رسانده شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات صنایع کوچک، ایجاد فضای رقابتی و کاهش هزینه برای سرمایه گذاران از اهداف و برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است، افزود: این طرح به دولت ارایه شده و برای اجرای آن باید 100 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شود.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بانک ها در سه ماهه اول امسال 640 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش های مختلف اقتصاد کشور اعم از صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، خدمات، بازرگانی، کشاورزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: چالش های مربوط به صنایع کوچک استان های سراسر کشور جمع آوری و جمع بندی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه شده تا براساس اولویت مشکلات آنها مرتفع شود.

مقیمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بیمه ایران و شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مذاکره با سایر بیمه ها، اظهار کرد: این تفاهم نامه باعث ایجاد فضای رقابتی و کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاران می شود.

وی با بیان اینکه مشکل ضمانت نامه بانکی برای دریافت تسهیلات مرتفع شده است، گفت: معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته و در برنامه ششم توسعه نیز تاسیس بانک صنایع کوچک در اولویت قرار دارد تا مشکلاتی شامل قدرت چانه زنی سرمایه گذار، قدرت ارایه ضمانت بانکی و تقسیم اعتبار بین واحدها صنایع کوچک مرتفع شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: