April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۰۳۰
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
0
پول‌نیوز- کره جنوبی تاکید دارد که پس از توافق وین میان ایران و کشورهای 1 +5و اعزام هیات های تجاری این کشور به ایران، نمی تواند از بازار پرمنفعت کشورمان چشم پوشی کند.

به دنبال اعزام هیات های تجاری و صنعتی کره جنوبی به ایران دست اندرکاران اقتصادی بخصوص تجار و بازرگانان این کشور از مسوولان خود خواسته اند تا راه را برای حضور آنان در بازار پرسود ایران همواره سازند.

بر همین اساس اتحادیه ها و بخش های صنعتی و تجاری کره با مکاتباتی که با دولت خود صورت داده اند، اعلام کردند شرکت های کره ای باید به آنچه که شایسته آن هستند در بازار ایران دست یابند و در طرح های زیربنایی با تهران مشارکت کافی داشته باشند.

بیان این اظهارات در حالی صورت می گیرد که قرار است دو هیات اقتصادی و تجاری در هفته جاری از این کشور به تهران سفر کند.

«وزارت زمین، امور زیربنای و حمل و نقل» کره جنوبی که یکی از هیات های اعزامی به تهران است، روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است که نمایندگان این وزارتخانه در سفر خود به تهران بتوانند مذاکرات خوبی برای توسعه همکاری های تجاری با مسوولان ایرانی داشته باشد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است که پس از توافق وین و با خرسندی از روند لغو تحریم ها تقریبا هر روز هیاتی تجاری از یکی از کشورهای دنیا راهی ایران شده است.

یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی نیز گزارش کرده است که برای تجار و شرکت های کره ای بازار ایران بسیار معنادار و پرمنفعت است.

این گزارش می افزاید، تا قبل از تحریم ها، روابط دو کشور به دلیل حضور شرکت های دو طرف در کشورهای یکدیگر، گسترش قابل توجهی داشت تا جایی که ایران به ششمین شریک بزرگ تجاری کره تبدیل شد.

کره جنوبی پیشتر نیز برای حضور در بازار ایران و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اعم از نفت، گاز، طرح های زیربنایی، حمل و نقل، راه آهن، فرودگاه و ساخت بنادر ابراز علاقه کرده بود.

«حسن طاهریان» سفیر ایران در کره جنوبی نیز روز گذشته - یکشنبه - در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از سفر دو هیات اقتصادی و تجاری یکی به سرپرستی «وزیر زمین، امور زیربنای و حمل و نقل کره جنوبی» و دیگری به سرپرستی «معاون وزیر امور صنعت، تجارت و انرژی» به تهران در هفته پیش رو خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که هیات های مزبور که کنسرسیوم شرکت های مختلف نیز آنان را همراهی می کنند، در گفت و گوهای خود با وزیران مسکن و شهرسازی، نیرو و نفت و سایر مقامات اقتصادی کشورمان، راههای بسط و گسترش مناسبات و نیز همکاری در خصوص طرح های مختلف به ویژه طرح های زیربنایی را مورد بررسی قرار خواهند داد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کره جنوبی ، توافق وین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: