May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
واکنش شرکت ملی نفت به خبر رویترز
کد خبر: ۱۵۵۴۰۳
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
0
قمصری در خصوص ادعای رویترز مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران، اظهار داشت: برخی نظرات غیر کارشناسی مبنی بر افزایش و یا کاهش فروش نفت ایران مطرح می شود که سندیت ندارند و ایران در حال حاضر به طور میانگین روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به فروش می رساند.
پول‌نیوز - مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: برخی نظرات غیر کارشناسی مبنی بر افزایش و یا کاهش فروش نفت ایران مطرح می شود که سندیت ندارند و ایران در حال حاضر به طور میانگین روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به فروش می رساند.

سیدمحسن قمصری در گفت‌وگویی درخصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران، اظهار داشت: البته فروش روزانه یک میلیون بشکه در روز به این معنا نیست که به طور ثابت روزانه باید یک میلیون بشکه نفت خام صادر شود ، بلکه میانگین فروش نفت در یک سال باید یک میلیون بشکه در روز باشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: امکان دارد که یک پالایشگاه در یک ماه به علت فنی و یا تعمیرات، دریافت نفت خام خود را کاهش دهد اما در ماه های بعد میزان برداشت را افزایش خواهد داد تا به میانگین مورد نظر در قرارداد برسد.

وی با بیان آنکه مشکلی در قراردادهای خرید نفت توسط پالایشگاه ها وجود ندارد، گفت: این قراردادها سالیانه هستند و پالایشگاه های چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه به خرید نفت خام از ایران در چارچوب توافقات موجود ادامه می دهند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: بزرگترین خریدار نفت ایران چین است که روزانه 400 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری می کند و پس از آن هند با خرید 25 درصد نفت ایران دومین خریدار نفت ایران به شمار می رود. اخیرا، رویترز مدعی شد که صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر 22 درصد کاهش داشته و در آستانه ثبت کمترین رقم در 6 ماه گذشته قرار دارد.

همچنین این خبرگزاری ادعا کرده بود که تهران با وجود خوشبینی ناشی از توافق هسته ای در افزایش صادرات نفت خود با چالش روبه‌رو است. به نوشته رویترز، خریداران آسیایی نفت ایران از پیشنهادهای تخفیفی ایران در قبال افزایش خرید استقبال زیادی نکردند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: