May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۰۲۴۷
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
0
طرح ملی کهاب طرحی زیست محیطی برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت است و کهاب مخفف عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است.
پول‌نیوز- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ملی زیست محیطی «کهاب » متوقف شده است؛ خواستار اجرای این طرح شد.

محمد حقانی روز سه شنبه در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال های گذشته طرح ملی کهاب از سوی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی به اجرا درآمد اما به علل نامعلوم متوقف شد.

وی از هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد تا اجرای طرح ملی کهاب از سوی وزارت نفت را پیگیری کنند.

طرح ملی کهاب طرحی زیست محیطی برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت است و کهاب مخفف عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است.

هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت گیری است.

وی گفت: انتشار بخار بنزین در مرکز سوخت رسانی موجب افزایش آلودگی هوا در شهر تهران می شود.

حقانی میزان بخار بنزین در هوای تهران را سالانه حدود 60 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: این میزان آلاینده برای ساکنان تهران به ویژه مناطق و ساکنان همجوار مراکز سوخت رسانی خطر آفرین است.

وی گفت: بیش از 50 درصد اتوبوس ها قابل استفاده و مناسب برای حضور در شهر تهران نیستند که این موضوع ضرورت اجرای طرح ال ای زد را در تهران افزایش می دهد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد این طرح در شورای عالی ترافیک تصویب و سازو کار اجرایی آن آماده شده است.

حقانی همچنین بر ضرورت رعایت کلاسبندی های قرمز، آبی و زرد برای خودرو های آلاینده تاکید کرد.

* ضرورت اجرای طرح ال ای زد در شهر تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای طرح ال ای زد« LEZ» در شهر تهران گفت: این طرح مدتی معلق باقی مانده است.

حقانی اجرای این طرح را یکی از راهکار های کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: در این طرح از ورود خودرو های آلاینده به مناطق مشخص شده شهر تهران جلوگیری می شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به تذکر حقانی گفت: طرح ال ای زد در شورای عالی ترافیک تصویب نشده و اداره راهنمایی و رانندگی با اجرای این طرح موافق نیست.

*تخریب باغ شش هکتاری در منطقه 21 تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تخریب باغ شش هکتاری در منطقه 21 شهرداری تهران تذکر داد.

وی گفت: عکس های ماهواره ای از این باغ که در کیلومتر 18 جاده مخصوص کرج قرار دارد نشان از تخریب روزانه این باغ دارد.

حقانی افزود: روزانه تعداد درختان این باغ کاهش می یابد و ضرورت دارد شهرداری منطقه 21 مالک باغ را برای تخریب باغ به دستگاه قضایی معرفی کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: