کد خبر: ۱۶۱۱۶۲
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
0
کارکنان خطوط حمل و نقل عمومی درون شهری با شرکت در این اعتصاب 24 ساعته دست به افزایش مالیات ها و افزایش سن بازنشستگی کارکنان اعتراض دارند.
پول‌نیوز - اعتصابات و اعتراضات به سیاست های اقتصادی دولت چپگرای یونان با اعتراض اصناف ، اتحادیه ها و گروههای سیاسی و اقتصادی این کشور رفته رفته اوج می گیرند.

اتحادیه حمل و نقل عمومی این کشور با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از عملکرد اقتصادی دولت درقبال کارکنان این صنف، از اوایل سه شنبه شب اعتصاب 24 ساعته را اعلام کرده است.

براساس همین بیانیه کلیه اتوبوس ها درون شهری، مترو، ترن از ساعت 9 سه شنبه شب دست از کار کشیدند.

کارکنان خطوط حمل و نقل عمومی درون شهری با شرکت در این اعتصاب 24 ساعته دست به افزایش مالیات ها و افزایش سن بازنشستگی کارکنان اعتراض دارند.

دولت یونان سن بازنشستگی را از 65 سال به 67 سال افزایش داده است و مالیات های بی سابقه ای را وضع نموده است.

در همین حالیکه کشاورزان یونانی تراکتورهای خود را در اطراف بزرگراه های کشور مستقر کرده اند، نمایندگان آنان روز سه شنبه نمایندگان کشاورزان نیز با نمایندگان دولت دیدار و نسبت به افزایش مالیات آنان و مالیات مواد سوختی اعتراض و اعلام کردند: چنانچه دولت به خواسته های آنان یعنی لغو افزایش مالیات ها و کاهش مالیاتی را عمل نکند، با تراکتورهای خود به سوی آتن حرکت خواهند کرد.

در همین حال داروخانه های یونان نیز از روز دوشنبه دست به اعتصاب زده و به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت چپگرای یونان اعتراض دارند.

درحال حاضر حزب دمکراسی نوین یعنی دومین حزب رقیب یونان درگیر انتخابات رئیس حزب است که به نظر می رسد پس از انتخاب رئیس این حزب تظاهرات و اعتراضات علیه دولت چپگرای سی ریزای یونان شدت بیشتری یابند.

دولت چپگرای یونان قبل از انتخابات عمومی این کشور که حدود یکماه پیش برگزارگردید، به مردم قول داده بود که حداقل حقوق کارکنان را افزایش، سیاست ریاضت اقتصادی را کاهش و با دریافت مالیات از ثروتمندان و کسب درآمد ملی بیشتری به طبقه کم درآمد کشور کمک هایی را ارایه خواهد کرد.

براساس توافق دولت یونان با اتحادیه اروپا برای دریافت وام 86 میلیارد یورویی طی مدت سه سال منوط به اجرای تمام خواسته های این اتحادیه، آتن موظف به اجرای شدید ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های دولت، افزایش مالیات ها و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی شده است.

اتحادیه اروپا پرداخت اقساط وام اعطایی به یونان را منوط به اجرای کامل خواسته های خود کرده و به همین دلیل از پرداخت 2 میلیارد یورو یعنی اولین قسط این وام تاکنون خودداری و اقدامات دولت را یونان را کافی نمی داند.

برچسب ها: اعتصابات ، یونان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: