May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۶۶۹
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
0
ایران در یکی دو سال گذشته شاهد اتفاقات بزرگی بوده که ورق تعاملات ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر داده است؛ تعامل با دنيا موجب شده تا سرمايه‌گذاران زيادي از کشورهاي مختلف در ايران حضور يابند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در نمايشگاه‌های ایران افزايش 200 درصدي داشته است، گفت: استقبال خارجی‌ها از نمايشگاه‌هاي آتي ایران چشمگیر است.

حسین اسفهبدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت،  با بیان این مطلب افزود: سالانه بيش از 100 نمايشگاه داخلي و خارجي در محل نمايشگاه‌های بين‌المللي برگزار مي‌شود و در برخی نمايشگاه‌ها تا 50 کشور هم حضور دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی نمایشگاه‌ها از همان ابتدای کار با استقبال بالای متقاضیان مواجه شده و به سرعت پر می‌شود، افزود: بخش خارجی نمايشگاه ايران‌پلاست که قرار است سال آينده برگزار شود، از هم‌اکنون پر شده و نمايشگاه نفت نيز آنقدر با استقبال مواجه شده بود که ناچار شدیم برخي از سالن‌های شرکت سهامي نمايشگاه‌ها را به منظور جانمايي شرکت‌هاي خارجي متقاضي حضور در نمايشگاه نفت تخلیه کنیم.

وی اظهار داشت: سرمايه‌گذاري يا مشارکت در سرمايه‌گذاري مهم‌ترين درخواست شرکت سهامي نمايشگاه‌ها در مذاکره با شرکت‌هاي خارجي است.

اسفهبدی افزود: ما از شرکت‌های خارجی می‌خواهیم که ضمن حضور در نمایشگاه‌های ایران و افزایش معامله و تبادلات تجاری خود با ما، در صنایعی که ایران نیاز به تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خارجی دارد، مشارکت کنند؛ این یعنی یک معامله برد ـ برد؛ یعنی نه‌تنها آنها از سرمایه‌گذاری در ایران منتفع می‌شوند، بلکه ما هم می‌توانیم از این طریق اهداف توسعه‌ای خودمان را دنبال کنیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، با بیان اینکه تأکید همیشگی و خط قرمز فعالیت‌های ما کیفیت برگزاری نمایشگاه است، اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه‌های کیفیت نمایشگاه‌ها به شاخص وضعیت سالن‌های نمایشگاهی برمی‌گردد؛ هرچند نمايشگاه بين‌المللي تهران به عنوان يکي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي دنيا مطرح است و جانمايي مناسب سالن‌ها و فضاي سبز قابل توجه در اين نمايشگاه از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فردش محسوب می‌شود اما اغلب سالن‌های آن عمری بيش از 40 سال داشته و نيازمند بازسازي هستند.

وی افزود: ما همواره این موضوع را مدنظر قرار داده‌ایم اما برای بازسازی و ارتقای کیفیت سالن‌های نمایشگاهی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیاز داریم و از هر نوع سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي استقبال و حمايت مي‌کنیم.

اسفهبدی بر کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ در ایران تاکید کرد و یادآور شد: از نظر تعداد برگزاری نمایشگاه، کشور امارات در خاورميانه رتبه اول را دارد اما از نظر میزان مساحت و استانداردهاي برگزاري، ايران رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سایت نمایشگاهی شهر آفتاب به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و برگزاری بخشی از نمایشگاه‌ها به آن سمت خواهد رفت، خاطرنشان کرد: اين سايت از استانداردهاي نمايشگاهي برخوردار است و تمامي امور مربوط به آن به اتمام رسيده و تنها مجوز برگزاري آن در حال نهايي‌شدن است. حدود 30 تا 40 هزار مترمربع از فضاي نمايشگاهي سايت شهر آفتاب تا چند ماه آينده به بهره‌برداري می‌رسد.

وی گفت: ایران در یکی دو سال گذشته شاهد اتفاقات بزرگی بوده که ورق تعاملات ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر داده است؛ تعامل با دنيا موجب شده تا سرمايه‌گذاران زيادي از کشورهاي مختلف در ايران حضور يابند.

اسفهبدی اظهار داشت: گاهی از ميزان بالای درخواست‌های شرکت‌ها برای حضور در نمايشگاه‌های بين‌المللي ایران متعجب مي‌شويم مثلا ملاقات‌هاي مکرر با سران کشورهای مختلف مانند آلمان جزئی از برنامه روزانه دفتر شرکت سهامي نمايشگاه‌ها است.

وی گفت: همچنين شرکت‌هاي نمايشگاهي معتبر زيادي از سراسر دنيا، درخواست امضای توافق‌نامه و تفاهم‌نامه داشته و خواستار برگزاري و حضور در نمايشگاه‌هاي کشور هستند که نشان مي‌دهد زمينه جذب سرمايه‌گذاري و افزايش مبادلات تجاري کشور با ساير کشورهاي مطرح دنيا به نحو مناسبي فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: در تلاشیم که از حضور کشورهای مختلف در ایران به نفع تولیدکننده داخلی استفاده کنیم و زمینه‌های همکاری خود با کشورهای متقاضی را به سمت سرمایه‌گذاری در توليدات صنعتي و تقویت کیفیت محصولات داخلی هدایت کنیم؛ از این طریق دانش و تکنولوژي به کشور منتقل می‌شود و زمینه اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاهای فاقد مجوز نیز اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی در سطح شهر تهران بدون مجوز برگزار شده است که از نظر ما غيرقانوني هستند.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: مطابق قانون، سازمان توسعه تجارت ايران بايد مجوز برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي را صادر کند و اگر اين مجوزها نباشد برگزاري هیچ نمايشگاهي توجیه قانوني ندارد و به دليل نبود نظارت‌هاي سازمان طبيعي است که از کيفيت لازم نيز برخوردار نباشد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این اتفاقات در جلساتی که با مدیریت مصلاي تهران برگزار کردیم به این توافق رسیدیم که به نمايشگاه‌هايي اجازه برگزاري داده شود که مجوز آن از سازمان توسعه تجارت اخذ شده باشد؛ امیدواریم که از این به بعد با تدابیری که اتخاذ خواهد شد و هماهنگی سازمان‌های مرتبط، همه نمایشگاه‌ها با مجوز برگزار شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: