April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۳۰۸۸
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
0
سفیر چین در ایران گفت: چابهار فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران چینی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
چابهار، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران چینی استپول‌نیوز- پانگ سن در دیدار با فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: بندر چابهار دارای ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی چین به شمار می رود که می توان با هماهنگی بیشتر در این زمینه بهره بری لازم را داشت.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاشیم شاهد حضور بیشتر کشور چین در توسعه این خطه باشیم.

سفیر چین در ایران بیان کرد: ایران با توجه به قرار گرفتن در محور جاده ابریشم، از دیرباز برای حمل و نقل تجاری وجه تمایز ویژه ای داشته است که باید با برنامه ریزی بهتر بتوان مناسبات تجاری و اقتصادی را افزایش داد.

نقش چین را نمی توان در مسیر توسعه نادیده گرفت

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این دیدار گفت: کشور چین به عنوان یکی از قطب‌های تجاری و اقتصادی جهان با حضور در عرصه‌های مختلف نقشی مهم در دو بعد سیاسی و اقتصادی جهان ایفا کرده است.

احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جهان فعلی توسعه صنعت حمل و نقل به عنوان صنعت پایه و مهم مدنظر بوده افزود: برای مسیر در این حرکت چابهار به سبب دسترسی به آب های آزاد می تواند نقش بسزائی ایفا کند.

وی گفت: طی چند سال اخیر شاهد حضور سرمایه گذاران چینی در بخش‌های تولیدی آبزی‌پروری و تجارت کالا بوده ایم که امید است با افزایش همکاری ها شاهد توسعه چشمگیر این تک بندر اقیانوسی کشور باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: