April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۷۳۲
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
0
به اعتقاد کارشناسان دنیای خودرو، مولتی پلا محصولی است که نمی توان آنرا "زشت" نامید زیرا به شدت "وحشتناک" است!

پول‌نیوز، مازیار دانیالی-  در مجموعه اول و دوم تا اواخر دهه 70میلادی پیش آمدیم و با تعدادی از ضعیف ترین محصولات صنعت خودرو آشنا شدیم. برای امروز نیز ماجراجویی خودرویی خود را ادامه خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

در اواخر دهه 70 میلادی و سال 1978 به ای ام سی پیسر می رسیم:

ای ام سی پیسر مدل 1978

این خودرو بویژه در قسمت عقب طراحی عجیبی برای دوران خود داشت. قسمت شیشه ای بزرگ عقب خودرو موجب گرم شدن بیش از حد فضای داخل کابین به ویژه در فصول گرم سال می شد که عملا کولر هم توانایی حل این مشکل را نداشت.

شورولت کوروت 305 کالیفرنیا مدل 1980
به دلیل رعایت استانداردهای زیست محیطی، در این مدل از کوروت از یک موتور 8 سیلندر تضعیف شده استفاده شد که تنها 180 اسب بخار!!! خورجی داشت. این تغییرات کالیفرنیا را به یکی از بدترین محصولات لاین کوروت تبدیل کرد به رغم آنکه در ظاهر همچنان جذاب و دوست داشتنی بود.

فراری موندیال 8 مدل 1980

قطعا حضور فراری در این لیست دور از انتظار است اما خودورسازی مانند فراری نیز اشتباهاتی را در پروسه تولید مرتکب شده است. یکی از بدترین محصولات این خودروساز، موندیال 8 است. این محصول یک موتور 8 سیلندر بسیار ضعیف داشت که خروجی آن برابر با 214 اسب بخار بود. از این رو موندیال 8 به خودرویی سنگین و البته تنبل مبدل شد.

کادیلاک فلیت وود مدل 1981

خودروی بسیار دوست داشتنی و خوش ساختی به نظر می رسید اما یمک مشکل اساسی داشت و آن استفاده از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها توسط کادیلاک بود؛ ایده ای که برای سال 2015 نیز بسیار خلاقانه به نظر می رسد. خوب البته این برای کادیلاک به عنوان مخترع بسیاری از پیشرفت های دنیای خودرو مانند سیستم انژکتور یا دنده اتوماتیک چیز چندان عجیبی نیست اما به هرترتیب موتور فلیت وود عملکرد چندان پایداری را از خود نشان داد و به همین دلیل وارد لیست امروز ما شده است.

دلورین دی ام سی – 12 مدل 1981

این خودرو را همه با فیلم بازگشت به آینده خوب می شناسند. اما در دنیای واقعی هیچگاه خودرویی محبوب نبود. این خودرو که در ایرلند شمالی تولید شد بسیار سنگین، کم قدرت و البته گران قیمت بود. موتور آن در واقع یک قلب تپنده 2.8 لیتری 6 سیلندر از کمپانی پژو بود.
 

مازراتی بای توربو مدل 1984

نمونه ای از یک خودروی لوکس بود که سعی شده تا در اندازه ای کوچک و قیمتی رقابتی تر تولید شود. در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر مجهز به توروبو شارژ دوقلو استفاده شده بود که اولین نمونه استفاده از دو توربوشارژ در دنیای خودرو نمیز محسوب می شود. بای توربو خودرویی خاص بود اگر در ساخت آن مقداری بیشتر دقت شده و کاهش کیفیت به عنوان عامل کاهش قیمت در نظر گرفته نمی شد.

کنسولیر جی تی پی مدل 1985

ظاهری عجیب و غیرجذاب داشت. چیزی بین یک خودروی اسپرت، قایق! و وانت به نظر می آمد.

آفارومئو جی تی وی 6 مدل 1985

این مدل از آلفا برخلاف سایر تولیدات خودروساز خوشنام ایتالیایی به شدت در بخش موتور دارای ضعف بود و از این رو به یکی از ضعیف ترین محصولات آلفارومئو تبدیل شد.
 

یوگو جی وی مدل 1985

محصولی بود که در یوگسلاوی آن زمان تولید شد. در طراحی آن روح صنعتی بلوک شرق اروپا کاملا محسوس بود. این خودرو بیشتر از ایرادهای موجود در طراحی، در بخش موتور یک فاجعه تمام عیار بود.

ب ام و 318 تی آی مدل 1995

یکی از ضعیف ترین مدل های خودرساز معروف آلمانی در دهه 90 است. در این مدل از موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر با 138 اسب بخار خروجی استفاده شد که به نظر بسیار جذاب است. اما این مدل در تزئینات داخلی کابین به شدت دچار مشکل بود. استفاده از پلاستیک غیرمرغوب در بیشتر قسمت های کابین و همچنین صندلی های ناراحت این خودرو را به محصولی نه چندان محبوب مبدل ساخت.

فراری اف 50 مدل 1996

پس از ارائه مدل تحسین برانگیز اف 40، فراری نمونه اف 50 را روانه بازار ساخت. در قسمت موتور از یک تپنده 513 اسب بخاری استفاده شد که بسیار جذاب به نظر می رسد اما در واقع اف 50 یکی از زشت ترین فراری هایی است که تا کنون تولید شده اند و انتقادات بسیاری را متوجه طراحی خود ساخته است.

فیات مولتی پلا مدل 1998

به اعتقاد کارشناسان دنیای خودرو، مولتی پلا محصولی است که نمی توان آنرا "زشت" نامید زیرا به شدت "وحشتناک" است!

پونتیاک آزتک مدل 2001

این محصول از پونتیاک همواره انتقادات فراوانی را به علت ضعف در طراحی همراه خود داشته است.

ب ام سری 7 مدل 2002

قطعا سری 7 بهترین لاین تولیدی ب ام و محسوب می شود. اما سری 7 مدل 2002 یکی از بدترین های ب ام و با سیستم آی درایو است. آی درایو در سال 2002 به کابوسی برای سری 7 ب ام و مبدل شد.

سیتروئن سی 3 پلاریل مدل 2003

این خودروی کوچک مشکلات عجیبی داشت. سقف آن قابل جدا کردن بود تا تبیدل به یک کانورتیبل کوچک شود اما جایی برای سقف جدا شد ه در نظر گرفته نشده بود و باید آنرا در پارکینگ منزل می گذاشتیم! حال تصور کنید در میانه راه باران یا طوفانی رخ می داد آنگاه باید مجددا تا منزل رانندگی می کردید!

ب ام و ایکس 6 مدل 2007

ایکس 6 در برنامه معروف و پرمخاطب "تاپ گر یا تخت گاز" احمق ترین خودروی جهان نامیده شد! بله این غول آهنی ب ام و که ممکن است بسیاری از شما دیوانه آن باشید یکی از پرانتقاد ترین طراحی های ب ام و محسوب می شود. خودرویی که ترکیبی از یک سدان اسپرت و یک اس یو وی کامل به نظر می رسد اما عملا کارایی مناسبی از هیچ کدام را به نمایش نگذاشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: