April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۸۳۲
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
0
اخبار مربوط به اقتصاد کشور چین با توجه به گستردگی و اهمیت آثار آن بر اقتصاد جهانی می تواند قابل توجه باشد.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- با پایان یافت سال 2015، بازار اخبار اقتصادی بسیار داغ شده است. انتشار آمارهای سالانه تیتر رسانه ها را به خود اختصاص داده و حداقل تا پایان سه ماهه نخست سال 2016 همچنان شاهد ارائه آمارهای سالانه از رویدادها، بازارها و صنایع مختلف خواهیم بود.

در این میان اخبار مربوط به اقتصاد کشور چین با توجه به گستردگی و اهمیت آثار آن بر اقتصاد جهانی می تواند قابل توجه باشد. از این رو در ادامه مطلب امروز نگاهی خواهیم داشت به 5 رویداد مهم  در رابطه بااقتصاد چینی ها طی سال 2015 میلادی، با ما همراه باشید.

چالش های بورسی در تابستان داغ!

در تابستان 2015، ارزش معاملات سهام در بازارهای بورسی کشور چین دچار سقوط آزادی غیرمنتظره شدند. این مساله نگرانی هایی را برای کارشناسان ایجاد کرد. آنها نگران بودند با تداوم این مساله، شاخص رشد اقتصادی در چین دچار چالش شده و در نهایت آثار سو خود را متوجه اقتصاد جهانی کند.

اثر جادویی یوآن

در سال 2015، صندوق بین المللی پول با توجه به افزایش استفاده از واحد پول کشور چین در معاملات بین المللی، تصمیم گرفت تا یوآن را به عنوان پنجمین ارز سبد ارزی خود به رسمیت بشناسد. پیش از این چهار ارز یعنی «دلار» آمریکا، «یورو»، «پوند» انگلیس و «ین» ژاپن در سبد ارزی این نهاد معتبر بین المللی حضور داشتند.

پرواز چینی ها

صنعت تولید هواپیما یکی از مهمترین نشانه های پیشرفت صنعتی یک کشور است که البته کشورهای محدودی این قابلیت را در اختیار دارند. در سال 2015، سرانجام چین موفق شد تا از هواپیمای سی 919 به عنوان اولین هواپیمای مسافربری خود رونمایی کند.

چینی های هوشمند!

رشد بازار تلفن همراه هوشمند در چین طی سال 2015 تقریبا متوقف شد. آمار موجود نشانگر نخستین گزارش های کاهشی طی 6 سال گذشته بودند. اما بزرگترین تولیدکنندگان بازار مانند شائومی، واوی، زد تی ایی و ... همچنان روند موفق خود در تصاحب بازارهای جهانی را دنبال می کنند.

تجارت آزاد و بهبود چشم اندازها

قراردادهای موفق چین در رابطه با شکل گیری شرایط تجارت آزاد با کشورهایی مانند کره جنوبی و استرالیا از مهمترین رویدادهای اقتصادی مربوط به چین در سال 2015 است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: