May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۰۱۹
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
0
آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان ابراز کرد: فقر و ترس ویژگی خوبی برای زندگی انسان نیست و نباید به دلیل نزدیک شدن به خداوند، یک زندگی فاقد تجهیزات و رفاه به وجود آورد
پول‌نیوز-امام جمعه مشهد گفت: شرکت در انتخابات مجلس خبرگان یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک واجب شرعی است که دوری از آن مانند نخواندن نماز صبح است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران یک ماهیت دینی دارد و مردم به خاطر اسلام انقلاب کردند.

نباید با دید سیاسی در انتخابات خبرگان شرکت کرد

آیت الله علم الهدی افزود: انتخابات مجلس خبرگان هیچ مسئله سیاسی نیست بلکه یک واجب شرعی بوده که انجام ندادن آن مانند نخواندن نماز صبح است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: باید مجتهدی را انتخاب کنید که هم به اجتهاد و هم به عدالت او یقین داشته باشید.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر فردی در عرصه رقابت سیاسی بخواهد عضو مجلس خبرگان رهبری شود، عدالت او نقض شده و مردم هم اگر با نگاه سیاسی فردی را انتخاب کنند وظیفه خود را درست انجام نداند.

امام جمعه مشهد گفت: عضو خبرگان رهبری هیچ حقوق و مقرری ندارند و برای رضای خداوند سه وکالت را از طرف مردم قبول کردند و آن را انجام می دهند و مجلس خبرگان رهبری نیز هیچ بودجه ای ندارند.

ادای تکلیف شرعی رمز بقای انقلاب

وی افزود: وقتی در دهم دی ماه یک خانم همراه با فرزندش به زیر زنجیر های تانک افتاد و تیکه تیکه شد تنها برای دفاع از دین و اسلام بود.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه رهبری انقلاب اسلامی ایران نیز نقش تعیین کننده ای در دوام این جریان داشت عنوان داشت: مردم نائب امام زمان (عج) را شناختند و در چهره رهبری، صورت امام حسین (ع) را مشاهده کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در مقام ادای تکلیف شرعی خود و برای حفظ این دو ویژگی در انقلاب که موجب تداوم آن شده است، باید در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت کنند.

وی با بیان تفاوت انقلاب اسلامی ایران و سایر ملت ها گفت: انقلابیون سایر ملت ها بعد از مدتی راه خود را عوض کرده و باعث شکست انقلاب خود می شوند.

امام جمعه مشهد افزود: آن ها بعد از انقلاب طبقه زندگی خود را تغییر داده و از مستکبرین جهانی می ترسند که قدرت را از آن ها نگیرد، همین مسئله باعث نابودی انقلاب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اما انقلاب اسلامی ایران هر روز زنده تر و با قدرت تر شده و نکته حائز اهمیت انقلاب ما، جان فشانی نسلی است که مبادی انقلاب را ندیده و امام را نیز درک نکرده است اما در بیشتر از نسل قبل در برابر این انقلاب ایستادگی می کند.

حجت امام زمان(عج) مرجع حکومت ما است

خطیب جمعه مشهد افزود: امام زمان (عج) طی نامه ای به همه فرمودند در زمان غیبت، به حجت من رجوع کنید و حجت من مجتهد جامع الشرایط است.

وی ابراز داشت: مهمترین کاری که ما با امام زمان (عج) داریم اداره کشور ما است پس طبق حدیث باید به حجت ایشان رجوع و برای این کار باید او را تشخیص و در راس مدیریت جامعه قرار دهیم.

آیت الله علم الهدی افزود: تشخیص مجتهد جامع الشرایط که بتواند جامعه را مدیریت کند کار هر فردی نیست و باید در این رابطه به خبره مراجعه کرد.

وی اظهار کرد: شما برای ادای تکلیف شرعی که امام زمان(عج) فرمودند باید یک فقیه پیدا کنید که حجت امام زمان را پیدا کرده با او بیعت و بر اعمال و صفات او نظارت کند.

فقر و ترس ویژگی خوبی برای انسان نیست

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان ابراز کرد: فقر و ترس ویژگی خوبی برای زندگی انسان نیست و نباید به دلیل نزدیک شدن به خداوند، یک زندگی فاقد تجهیزات و رفاه به وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حاکمیت ترس و اضطراب در زندگی آفت بوده و آرامش انسان را بر هم میزند اما چرا خداوند در سوره انسان خصوصیت بنده مورد تائید را ترس معرفی می کند.

آیت الله علم الهدی گفت: شجاعت در زندگی ممدوح است و در برابر هر قدرتی جا نزدن و دفاع کامل از حقوق خود، یک امتیاز و ویژگی مثبت محسوب می شود اما شجاعت با بی پروایی تفاوت دارد.

بی پروایی به انسان آسیب می زند

آیت الله علم الهدی ادامه داد: موجودی که در زندگی پروا نداشته و آسیب های زندگی را رصد نمی کند، نشان بی عقلی و خام مغزی او است و در کل تحور در زندگی مذموم است.

آیت الله علم الهدی با بیان تفاوت بین مراقبت و ترس گفت: گاهی انسان در زندگی با دلهره زندگی می کند و نگرانی تمام شیرینی های عمر او را به تلخی مبدل می کند، این ترس ناپسند است اما اینکه انسان مراقب باشد دست به یک اقدام ناشایست نزند که دچار مشکل نشود، عین عقلانیت در زندگی انسانی است.

خطیب جمعه مشهد افزود: خداوند پناهگاه انسان است و تمامی رزق و دانایی ما مربوط به اوست و آنجایی که دست ما به هیچ وسیله ای نمی رسد به پرودگار متوسل می شویم، پس انسان از پروردگارش که نباید بترسد زیرا هیچ ضرری از سمت خداوند به آدم نمی رسد.

ترس به خاطر عشق، برترین نوع خوف است

آیت الله علم الهدی گفت: اعمالی که ما انجام می دهیم باعث فلاکت گرسنگی و آتش می شود، این صورت دوم اعمال، زندگی ثابت من را خراب می کند، انسان باید از این موضوع بترسد.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: از خداوند خشیت دارند زیرا مقام خداوند را می دانند، این ترس یعنی عظمت و کبریایی خداوند چشم بنده را پر می کند و بنده مراقب است که دستور خداوند را زیر پا نگذارد.

وی افزود: البته ترس به خاطر عشق نیز وجود دارد، برای مثال برخی آقایان می گویند از خانمم می ترسم، مگر زن ترس دارد؟ اما این ترس به معنی است که چون او را دوست دارم میترسم که ناراحتش کنم، این بهترین نوع ترس است که عارفان نیز از همین استفاده می کنند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: