April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۰۱۵
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
0
پول‌نیوز - پایگاه خبری شوون خلیجیه امروز (دوشنبه) در گزارشی، انتقاد شدید یک کارشناس اقتصادی عربستانی از اوضاع نابسامان و مشکلات داخلی این کشور را منتشر کرد.

برجس حمود البرجس که مشاور سابق شرکت نفتی آرامکو نیز بوده، خطاب به نمایندگان مجلس شورای عربستان گفت: شما برای مردم چه کردید؟ برای بازنشستگان چه کردید؟ بیکاری، خوشبختی خیالی، پنهان کاری و احتکار همچنان در کشور رو به افزایش است آیا مجلس نقش مثبتی برای کاهش آنها داشته است؟

او به نمایندگان مجلس گفت: اگر نمی توانید برای فقرا و کاهش فساد و تبعیض در کشور کاری بکنید از مردم عذرخواهی کنید و کناره گیری کنید. کار مجلس ایجاد راه حل است نه مانع تراشی.

وی خطاب به مجلس عربستان گفت: ای مجلسی ها، ما در سال 2012 نیستیم که نفت را 107 دلار بفروشیم، ما اکنون در حال جنگ هستیم و باید برای معیشت مردم فکری کرد.

البرجس افزود: سال گذشته بیش از یک تریلیون ریال از کشور خارج و هزینه شد و درآمد ما تنها در این سال 500 میلیارد ریال بود.

خبرگزاری رویترز در چند روز اول تجاوز عربستان به یمن گزارش داد که ریاض یک میلیارد دلار در چند روز اول جنگ هزینه کرد و کارشناسان پیش بینی می کنند که این هزینه ها تا 50 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

این در حالی است که عربستان پس از اقدام به جنگ یمن، به سمت افزایش قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا، انگلیس و فرانسه گام برداشت ، این خرید های تسلیحاتی با کاهش شدید قیمت نفت در جهان همزمان شده و مشکلات داخلی را برای این کشور به همراه داشته است.

رژیم سعودی اخیرا برای رفع مشکلات اقتصادی خود اقدام به افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی در داخل و حذف یارانه های دولتی کرد که این امر مشکلاتی را برای مردمی که سال ها است به استفاده سوخت ارزان عادت کرده اند به بار آورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: