April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۰۸۴
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
0
آنهایی که عاشق ماشین بازی و بویژه عضلانی های دهه 70 آمریکا هستند به خوبی می دانند که باراکودا تحفه ایی متفاوت از دیگر محصولات است.

پول نیوز، مازیار دانیالی- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

·         بخش اول این مجموعه (لینک)

·         بخش دوم (لینک)

·         بخش سوم (لینک)

·         بخش چهارم (لینک)

·         بخش پنجم (لینک)

·         بخش ششم (لینک)

·         بخش هفتم (لینک)

 

میتسوبیشی لنسر مدل 1973 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

لنسر از آن نام هایی است که همه آنرا می شناسند. همین مساله یعنی موفقیت یک برند در بازار و دیگر نمی توان تعبیری برای آن بکار برد. از دهه 70 میلادی تا کنون مدل های مختلفی از لنسر توسط کمپانی میتسوبیشی روانه بازار شده اند که همگی محصولاتی مطمئن و پرفروش نام گرفته اند.


نیسان لیف مدل 2010 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

نام لیف از نیسان همزمان با رشد خودروهای الکتریکی سر زبان ها افتاد. لیف به عنوان یک خودروی نسل جدید با موتور الکتریکی کاملا در جلب نظر کارشناسان موفق عمل کرده است. نیسان لیف یکی از کاربردی ترین و یا بهتر بگوئیم حقیقی ترین خودروهای الکتریکی جهان است که تا کنون تولید شده اند.


نیسان اسکای لاین مدل 1957 تا کنون

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

اسکای لاین نامی است که مواجهه با آن در مخاطب هیجان خاصی ایجاد می کند. این نام یکی از موفق ترین خطوط تولید اسپرت های خیابانی است. اسکای لاین های نیسان از دهه 50 تا به امروز خودروهایی سریع و قدرتمند بوده اند. جادوی نیسان با موتورهای 6 سیلندر توربوشارژ در این سری رسمی جاودانه را برجای گذاشته است.


ان اس یو رو 80 مدل 1967 تا 1976

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

این خودروی آلمانی در زمان تولید خود از منظر مهندسی موتور خلاقیت های زیادی را به همراه خود داشت و در اواخر دهه 60 میلادی جوایز خودرویی اروپا را به نام خود ثبت کرد.


اولدزموبیل2-4-4 مدل 1964 تا 1980

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

این عضلانی آمریکایی در دوران خود یک اسپرت خیابانی محبوب به شمار می رفت.  345 اسب بخار برای این خودرو موجب شد تا یکی از موفق ترین محصولات در دوران اوج اولدزموبیل باشد.


اولدزموبیل 88 مدل 1949 تا 1999

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

88 یک خودروی فول سایز بود که عنوان پرفروش ترین سری اولدزموبیل را یدک منی کشد. 88 در مدل های مختلفی تولید شد که همگی استقبال بازار را همراه خود داشتند.


پلیموت باراکودا مدل 1964 تا 1974

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

باراکودا یا به اختصار کودا نام یک سری از تولیدات پلیموت است که پایانی بر افسانه آن نمی توان متصور بود. این عضلانی زیبا در نهایت استادی و مهارت طراحی شده و میلیون ها عاشق در سراسر جهان دارد. آنهایی که عاشق ماشین بازی و بویژه عضلانی های دهه 70 آمریکا هستند به خوبی می دانند که باراکودا تحفه ایی متفاوت از دیگر محصولات است. برای نوشتن از باراکودا در دنیای خودرو باید عاشق این محصول بود تا بتوان به نحوی شایسته اوج موفقیت در طراحی یک خودرو را به روی کاغذ آورد. کودا به حق در لیست تاریخ سازترین خودروهای جهان قرار دارد.


پلیموت رودرانر مدل 1968 تا 1980

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

بسیاری از مخاطبان دنیای خودرو از ادامه نیافتن تولیدات پلیموت بسیار اندوهگین هستند. رویکردهای طراحی خلاقانه این برند در زمان تولید می توانست در روزگار کنونی نیز با موفقیت های بسیار تداوم داشته باشد. رودرانر یکی از مطرح ترین های پلیموت به شمار می رود. خودرویی با ظاهر جدی که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


پونتیاک فایربرد مدل 1967 تا 2002

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

فایربرد هم از آن نام هایی است که احتیاج به معرفی ندارد. این نام جاودانه هرگز فراموش نخواهد شد و تا صنعت خودرو به فعالیت خود ادامه دهد فایربرد نیز هر روز مخاطبان بیشتری را همراه خود خواهد داشت. طراحی کم نظیر بدنه و موتور قدرتمند با غرش های هیجان انگیز فایربرد دلایلی هستند که بسیاری آنرا به سوپراسپرت های امروزی ترجیح دهند.


پونیتاک گرند ام مدل 1973 تا 1975

خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

گراند ام خودرویی است که ابتدا در سایز متوسط تولید شد و پس از آن در مدل های کامپکت نیز مدنظر قرار گرفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: