April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۱۶۰
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
0
منابع ژاپنی گفتند توکیو امیدوار است تا در توسعه چابهار که شامل یک بندر و یک تاسیسات صنعتی است با هند همکاری کند.

پول‌نیوز- منابع ژاپنی گفتند توکیو امید دارد تا نقشی در توسعه یک قطب لجستیکی در جنوب شرق ایران بازی کند.

ژاپن امیدوار است تا در احداث این سایت که شامل یک بندر و یک تاسیسات صنعتی است با هند همکاری کند. هند قبلا کار بر روی این طرح را آغاز کرده است.

توکیو با توجه به لغو تحریم‌ها تمایل دارد تا روابط قوی‌تری با تهران ایجاد کند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن ابراز امیدواری می کند که در جریان سفرش به تهران در اواخر امسال به توافقی در این زمینه دست یابد.

منظور از توسعه این سایت، شهر چابهار در سواحل دریای عمان در نزدیکی مرز پاکستان است. این منطقه در جنوبی‌ شرق ایران واقع است و دسترسی برجسته‌ای به‌ راه دریایی کشتی‌رانی در اقیانوس هند دارد. این همچنین یک قطب تجاری محوری برای افغانستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

دولت هند در ماه آوریل طرح‌هایی برای سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری برای احداث تاسیسات تولید کود شیمیایی و پتروشیمی در چابهار اعلام کرد

دولت ژاپن امید دارد تا از طریق آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن، تنظیم طرح‌های خاصی را تا پایان امسال آغاز کند. توکیو با توجه به درخواست‌های ایران و هند، در مورد جزئیاتی نظیر زیرساخت‌های لازم و فهرستی از شرکت‌هایی که به مناقصه پروژه دعوت خواهند شد، تصمیم‌گیری خواهد کرد. این سرمیاه گذاری از کمک توسعه‌ای رسمی دولت ژاپن بهره خواهد برد.

دولت ژاپن انتظار دارد  این منطقه را به مرکز تجاری کشورهای آسیای مرکزی نظیر ترکمنستان (چهارمین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان) تبدیل کند. این کشور همچنین امید دارد که چابهار به یک قطب لجستیکی برای ایران و افغانستان تبدیل شود.

منبع: فارس
برچسب ها: ژاپن ، هند ، بندر چابهار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: