May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۴۴۷
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
0
پول‌نیوز- ئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی از افزایش 10 درصدی صادرات زعفران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غلامرضا میری در خصوص میزان صادرات زعفران در استان، اظهار کرد: در فروردین سال جاری به میزان 10 تن زعفران از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 9 تن بود.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضای این محصول در استان خیلی خوب است و عرضه از تقاضا بیشتر است؛ عرضه و تقاضا از یک ثبات نسبی برخوردار است و در مدت یک ماه گذشته، قیمت‌ها ثابت بوده‌اند.

میری با بیان اینکه در اوایل فروردین با افزایش قیمت برای مدت کوتاهی مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت با اقبال مواجه نشد و دوباره قیمت‌ زعفران کاهش یافت.

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: وضعیت بازار صادرات این محصول خوب است، اما به دلیل وجود رکود در بازار داخلی و کمبود نقدینگی در دست مردم، بازار داخلی لطمه خورده است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به حضور زیانبار دلالان در بازار زعفران، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر از دلال بازی‌ها جلوگیری شود، صادرات به تا 10 الی 20 درصد نسبت به گذشته افزایش یابد.

میری در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع زعفران گفت: طبق اعلام جهاد کشاورزی استان، این طرح از سال 89 به دولت ارائه شده است، اما برای آن هنوز هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: از استانداری و نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی خواسته شده است تا در این خصوص توجه دولت را جلب کرده و برای این طرح بودجه‌ای در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات ، زعفران ، خراسان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: