April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
٢پول‌نیوز سکو از فاز 19 پارس جنوبی تا شهریورماه امسال بارگیری و تا آبان ماه سال جاری در محل مورد نظر نصب می شوند.

فاز ١٩ پارس جنوبی از فازهای موسوم به 35 ماه بود که با همکاری پیمانکاران داخلی بیشترین پیشرفت را در میان این فازها داشت که قرار است امسال به بهره برداری برسد.

در حال حاضر گاز از یکی از سکوهای این فاز تولید و پس از شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق می شود

پروژه فاز ١٩ پارس جنوبی در ناحیه  غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی واقع شده است.

طرح توسعه فاز ١٩میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت وگاز پارس و در قالب قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

هدف از توسعه فاز 19 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، سالانه 1.1 میلیون تن گاز مایع و بیش از یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

منبع: فارس
برچسب ها: سکو ، پارس جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: