May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۵۰۰۷
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
0
سفیر ایران با اشاره به همکاری جاکارتا با منطقه خاورمیانه در بخش انرژی، گفت: ما امیدواریم روابط اندونزی با ایران، به ویژه در بخش توسعه کلان و خرد و انرژی های تجدیدپذیر به خوبی توسعه یابد.
رایزنی ایران و اندونزی برای توسعه همکاری ها در بخش انرژی در روستاهاپول‌نیوز- کوالالامپور – وزیر توسعه روستایی اندونزی روز سه شنبه بر توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد و گفت که انتظار می رود روابط و همکارها بین دو کشور به خوبی افزایش یابد.

 'مروان جعفر' وزیر توسعه روستایی اندونزی در دیدار 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر کشورمان در جاکارتا با اشاره به آغاز همکاری های دو جانبه در دوران پسابرجام، گفت که این همکاری ها در حال حاضر در بخش انرژی و توسعه منابع انرژی جایگزین در حال افزایش است.

وی با اشاره به همکاری جاکارتا با منطقه خاورمیانه در بخش انرژی، گفت: ما امیدواریم روابط اندونزی با ایران، به ویژه در بخش توسعه کلان و خرد و انرژی های تجدیدپذیر به خوبی توسعه یابد.

این وزیر اندونزیایی گفت که این کشور در حال حاضر در حال توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پاک با استفاده از نیروگاه های کوچک آبی، نیروی باد، انرژی ناشی از گرمایش زمین و انرژی زیستی است.

وی اعلام کرد اندونزی برنامه ای را برای انرژی روستایی با هدف دسترسی مردم به خدمات برق در جوامع روستایی به پیش می برد.

اندونزی با جمعیتی بیش از 250 میلیون نفر با محدودیت های قابل توجه انرژی روبروست، به طوری که براساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، حدود 82 میلیون نفر (33 درصد) از مردم این کشور به برق دسترسی ندارند و 124 میلیون نفر(50 درصد) از انرژی های سنتی از جمله زیست توده برای پخت و پز استفاده می کنند.

اندونزی براساس یک هدف کوتاه مدت خواستار افزایش تولید انرژی تجدیدپذیر است و قصد دارد تا سال 2019 حدود 19 درصد از انرژی خود را از انرژی تجدیدپذیر به دست آورد.

اندونزی که درپی افزایش ظرفیت تولید برق این کشور به 35 هزار مگاوات در پنجسال آینده است، قصد دارد از توانایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه نیروگاه های خود استفاده کند.

ایران از نظر تولید برق در رده 16 کشورهای جهان قرار دارد، در حالی که اندونزی با جمعیت بیش از سه برابر ایران در رده 21 جهان است. ایران و اندونزی خرداد ماه سال گذشته برای احداث 48 نیروگاه جدید مقیاس کوچک برق آبی در این کشور جنوب شرق آسیا به توافق نهایی رسیدند و قرار است این واحدها توسط شرکت های ایرانی در اندونزی احداث شود.

به گزارش رسانه های محلی اندونزی، 'مروان جعفر' وزیر توسعه روستایی این کشور در دیدار با سفیر ایران همچنین اعلام کرد که اندونزی بدنبال توسعه زیربنا های مناطق روستایی براساس یک برنامه صندوق روستا است که در خصوص توسعه زیرساخت های اساسی روستاها مانند جاده، خاکریز، آبیاری و غیره اقدام می کند.

ولی الله محمدی سفیر کشورمان در جاکارتا نیز در این دیدار، با اشاره به ظرفیت و فرصت های زیاد دو کشور برای توسعه همکاری ها در بخش انرژی روستایی، گفت که ایران انرژی زمین گرمایی (زمین گرمایی) را برای پاسخگویی به نیازهای برق تا 25 مگاوات اجرا کرده است.

رویکرد دولت اندونزی در حال حاضر تنوع ‌بخشی به منابع تولید انرژی و بهره ‌گیری از انرژی‌ های پاک و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی است.

ظرفیت استفاده از انرژی زمین گرمایی برای تولید برق در دنیا هم اکنون چهار میلیون و 600 هزار مگاوات تخمین زده شده است.

سفیر ایران در پایان با اشاره به فرصت های همکاری دو کشور در بخش انرژی های پاک در روستاها، بر همکاری تهران – جاکارتا در این بخش ها تاکید کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: