May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۵۷۹
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
0
چیت چیان گفت: موسسه UKEF انگلستان تضمین کننده صادرات این کشور است و همه قراردادها بین شرکت های ایرانی و انگلیسی باید تحت پوشش بیمه و ضمانت این موسسه قرار گیرد که در این سفر، یادداشت تفاهمی نیز با این موسسه منعقد شد.
مردم مصرف برق رامدیریت کنندپول‌نیوز- وزیر نیرو از انعقاد قرارداد سه میلیارد و 500 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در صنایع آب و برق کشور در پسابرجام(برنامه جامع اقدام مشترک) خبر داد.

حمید چیت چیان امروز (سه شنبه) در حاشیه نخستین روز از چهارمین همایش دو روزه انرژی بادی ایران در محل وزارت نیرو افزود: علاوه بر این مبلغ، قراردادهای تامین فاینانس نیز در جریان است که در آینده نزدیک عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به دستاوردهای سفر به لندن گفت: در این سفر مذاکره ای با وزیر انرژی و تغییر اقلیم انگلستان انجام شد که امضای تفاهم نامه بین دو طرف را برای ایجاد زمینه های همکاری های متقابل به دنبال داشت.

به گفته ی چیت چیان ، موسسه UKEF انگلستان تضمین کننده صادرات این کشور است و همه قراردادها بین شرکت های ایرانی و انگلیسی باید تحت پوشش بیمه و ضمانت این موسسه قرار گیرد که در این سفر، یادداشت تفاهمی نیز با این موسسه منعقد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، انجام مذاکره با 30 شرکت انگلیسی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها، در زمینه های آب و فاضلاب، تولید مولدهای کوچک برق DG و CHP گازی، دیزلی و توربین کوچک بود.

وزیر نیرو گفت: این مولدهای کوچک که در مراکز مصرف برق نصب می شوند، می توانند اتلاف را در شبکه های برق کاهش دهند و قادر به ایجاد گرمایش یا سرمایش در ساختمان ها و صنایع هستند.

چیت چیان گفت: انگلیسی ها تشکلی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر بویژه خورشیدی ایجاد کرده اند که با امضای یادداشت تفاهمی با آنان، حاضر به تامین سرمایه مورد نیاز احداث یک هزار مگاوات انرژی از این محل و ساخت کارخانجات مربوطه در کشورمان شدند.

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: در ملاقات های متعدد با فعالان اقتصادی انگلیس به آنان اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد خریدار تجهیزات ساخته شده نهایی باشد، بلکه در نظر دارد تا از همکاری های فناورانه آنها استفاده کرده، به انتقال فناوری بپردازد و از بازارهای آنان در سطح جهان استفاده کند.

وزیر نیرو شامگاه دوشنبه هفته گذشته (21 تیرماه) در راس هیاتی برای جلب سرمایه گذاری و گفت وگو درباره راه های توسعه همکاری فی مابین در بخش آب و انرژی وارد لندن پایتخت انگلیس شده بود.

** مردم مصارف آب و برق خود را مدیریت کنند

چیت چیان با اشاره به ثبت پیک (اوج) مصرف برق کشور در روز شنبه گذشته (27 تیرماه) و عبور آن از مرز 51 هزار و 200 مگاوات، افزود: این میزان مصرف در مقایسه با پیک مصرف سال گذشته افزایش دو درصدی نشان می دهد.

پیک بار مصرفی برق تابستان 1394 با افزایش سه هزار مگاواتی نسبت به سال قبل از آن به 50 هزار و 177 مگاوات رسیده بود.

به گفته وزیر نیرو، براساس پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود و بر این اساس هنوز اطمینان نداریم پیک بار را پشت سر گذاشته باشیم.

چیت چیان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کمبودی در تامین برق مورد نیاز کشور نداشته ایم و حتی صادرات برق نیز داشته ایم، اما نگرانی اصلی وزارت نیرو تامین برق در مناطق شمالی کشور و استان خوزستان در روزهای گرم پیش رو است.

وزیر نیرو گفت: هر چند در مقایسه با سال گذشته با مدیریت مصرف، میزان مصرف برق در پیک بار یک هزار و 800 مگاوات کاهش داشته است که اگر انجام نمی شد با خاموشی مواجه می شدیم، اما از مردم درخواست داریم تا مصارف خود را بویژه در ساعت های اوج مصرف کاهش دهند.

وی همچنین با اشاره به بارش های خوب به وقوع پیوسته در اکثر نقاط کشور در سال آبی 1395- 94 ادامه داد: وضعیت آبی شهر تهران پایدار است، اما کماکان از مردم تقاضا داریم با کاهش مصرف آب با وزارت نیرو همکاری داشته باشند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: