April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۰۹۵
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
0
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان، از غرق شدن یک دختر 10 ساله در آب های ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه و در منطقه دستک واقع در شرق استان خبر داد.
غرق شدن دختر 10 ساله در آب های  آستانه اشرفیهپول‌نیوز - دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان، از غرق شدن یک دختر 10 ساله در آب های ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه و در منطقه دستک واقع در شرق استان خبر داد.

یونس رنجکش روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این دختر 10 ساله، بومی همان منطقه بود که عصر روز گذشته در منطقه خطرآفرین شنا می کرده که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا، غرق شده است.

وی با بیان اینکه شمار غرق شدگان گیلان از ابتدای خردادماه تاکنون به 12 نفر رسید، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا زمان حاضر، افزون بر 300 نفر توسط منجیان غریق در آب های ساحلی استان نجات داده شده اند.

وی غرق شدگان در آب های ساحلی استان را در شهرستان های انزلی، رودسر و آستانه اشرفیه عنوان و تصریح کرد: تعداد غرق شدگان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییری نداشته است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان یادآور شد: متاسفانه هرچند که امسال دیدگاه بهتری نسبت به هشدارها وجود دارد، اما نیازمند نهادینه شدن و فراگیرتر شدن فرهنگ توصیه پذیری در جامعه هستیم.

وی اضافه کرد: زمانی که مسئول، کارشناس و مراقبی هشداری می دهد؛ فواید پذیرش آن هشدار و عمل کردن به توصیه ها به خودمان برمی گردد چراکه آنها، آگاهی هایی دارند که ما ممکن است اطلاعی نداشته باشیم.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد و 9 شهرستان استان ساحلی است. بیش از 300 نقطه خطرآفرین نیز در سواحل گیلان شناسایی شده است.

امسال 40 طرح سالم سازی دریا با 80 شناگاه، در گیلان فعال است. علاوه بر استقرار گروه های امدادی، دهیاری های شهرستان های ساحلی نیز امسال برای جلوگیری از غرق شدن افراد فعال شده اند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

گیلان از اوایل هفته گذشته شاهد بارش های متناوب باران بوده و به دنبال استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه، استان شاهد ابرناکی، بارندگی، گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق بوده است. طی تعطیلات پایان هفته گذشته نیز دریا مواج و برای شنا نامناسب بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: