May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۱۳۶
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
0
رضوی از پرداخت وام با کارمزد صفر درصد در مناطق روستایی مرزی خبر داد و افزود: زمانی که انگیزه سکونت در روستاها را ایجاد کنیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.
پول‌نیوز -معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: در راستای تسهیل شرایط اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان، تسهیلات با نرخ سود 3 درصد پرداخت می شود.

سیدابوالفضل رضوی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان های شهرضا و دهاقان که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، افزود: در صورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها با مشارکت 25 خانوار و تامین 40 درصد از مبلغ مشارکت 60 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف 750 میلیون تومان پرداخت می شود. 

وی اضافه کرد: در صورت مشارکت 50 خانوار و تامین 35 درصد از مبلغ مشارکت 65 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان، در صورت مشارکت یکصد خانوار و در صورت تامین 30درصد از مبلغ مشارکت 70درصد از مبلغ طرح تا سقف دو میلیارد تومان، در صورت مشارکت 150 خانوار و تامین 25 درصد از مبلغ مشارکت 75درصد از مبلغ طرح تا سقف سه میلیارد تومان و در صورت مشارکت 200 خانوار و بیش از آن تامین 20 درصد از مبلغ مشارکت 80 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات پرداخت می شود. 

رضوی گفت: بازپرداخت این تسهیلات با تنفس 6 تا 24 ماه و در قالب اقساط 42 تا 84 ماهه و بدون نیاز به اسناد ملکی و با وثیقه یارانه نقدی خواهد بود. 

وی ایجاد فضای لازم برای مشارکت مردم در توسعه فعالیت های اقتصادی را ضروری دانست و افزود: عامل سعادت و رشد جامعه، ود انسان است و می طلبد تا با انجام اقدامات عملی برای رشد و توسعه روستایی و مناطق محروم، فعالیت ها را به سمت مردم سوق دهیم . 

رضوی گفت: نقش و تاثیر مردم در مباحث و فعالیت های اقتصادی بدرستی درک نشده و به همین دلیل وضعیت ثروت ملی به نحو مطلوب رشد نیافته است و شاهد بیکاری این چنینی هستیم. 
وی تصریح کرد: دولت در نظر ندارد به روستاییان کمک مستقیم مالی یا بلاعوض کند چون من معتقدم یارانه نقدی مخصوص معلولان ذهنی و جسمی است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت باید تسهیلات مالی و اداری لازم را برای تولیدکنندگان روستایی ایجاد کند تا بخش روستایی شاهد تحول و رشد باشد. 

رضوی تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات و امکانات مورد نیاز را ایجاد کند تا مردم بتوانند خمس و زکات مال خود را بپردازند کشور نیز ثروتمند می شود. 

وی گفت: اگر سرمایه های کشور را یکی یکی نقد کنیم و به طُرق مختلف به مردم بدهیم به مرور مردم را خانه نشین خواهیم کرد و این کار درستی نیست. 

رضوی از پرداخت وام با کارمزد صفر درصد در مناطق روستایی مرزی خبر داد و افزود: زمانی که انگیزه سکونت در روستاها را ایجاد کنیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد. 

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله و کم آبی گفت: باید متناسب با مسائل محیطی برنامه ریزی کرد. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری، خُرد کردن اراضی کشاورزی را به زیان تولید و سود دانست و افزود: برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در گرو فرهنگ سازی است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری از شهرستان دهاقان و روستاهای قصرچم،کهرویه و مهیار شهرضا بازدید کرد. 

30 هزار نفر در 23 روستای شهرستان شهرضا زندگی می کنند. 
شهرضا در 80کیلومتری جنوب اصفهان واقع است. 

منبع: ایرنا
برچسب ها: نعاونی ها ، وام ، روستا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: