کد خبر: ۱۹۲۹۹۸
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
0
احمد لطفی نژاد گفت: با وجود فرصتهای شغلی بسیاری که هم اکنون وجود دارد، نیروهای کار رغبتی به انجام آنها ندارند به نحوی که در بسیاری از امور تولیدی و تخصصی دچار کمبود نیرو هستیم و این امر حاکی از آن است که کارهای غیر تولیدی سودآورتر از کارهای تولیدی است.
بیشتر کارجویان دنبال مشاغل لوکس هستندپول‌نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌گوید امروز در بیشتر خطوط تولیدی و کارهای تخصصی با کمبود نیرو مواجه هستیم و بسیاری از کارجویان به دنبال مشاغل لوکس هستند.

احمد لطفی نژاد ـ اظهار کرد: با وجود فرصتهای شغلی بسیاری که هم اکنون وجود دارد، نیروهای کار رغبتی به انجام آنها ندارند به نحوی که در بسیاری از امور تولیدی و تخصصی دچار کمبود نیرو هستیم و این امر حاکی از آن است که کارهای غیر تولیدی سودآورتر از کارهای تولیدی است.

وی با تاکید بر اصلاح قوانین کسب و کار معتقد است: اگر سرمایه بانکها در جهت تولید و حمایت از بنگاههای تولیدی حرکت کند مردم نیز به تولید گرایش پیدا می‌کنند و سرمایه‌های خرد به اشتغال مولد تبدیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه از راه‌اندازی دفاتر توسعه خدمات مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: ایجاد این دفاتر یکی از مباحثی است که در دستور کار قرار دادیم. تاکنون ۱۹ دفتر توسعه و مشاوره شغلی در کشور راه‌اندازی شده و تا پایان سال ۱۳۹۵ این دفاتر را به ۲۵ دفتر افزایش خواهیم داد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های تامین نیاز می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های مردم را پاسخ دهد. معتقدیم که قلب اقتصاد مقاومتی در پروژه‌های دانش بنیان است و درصدد هستیم تا خوشه‌های کسب و کار همگن را در قالب تعاونی‌های پشتیبان ایجاد کنیم.

به گفته لطفی‌نژاد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به دوران تحریم نیست و در تمام شرایط، اقتصاد را از تکانه‌های خارجی و داخلی مصون نگاه می‌دارد از این رو همه دستگاهها اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید برای اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: