April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۳۲۸۲
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
0
علی عابدزاده با اعلام اینکه ظرف سال جاری تعداد زیادی هواپیما وارد کشور می‌شود، گفت: درحال حاضر فضای بهتری برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده است و با شرکت‌های بزرگ لیزینگ وارد مذاکره شده‌اند و در حال رفع مشکلات برای خرید هواپیما هستند.
فرمول سازمان هواپیمایی برای فعال‌سازی فرودگاه‌های کوچکپول‌نیوز - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اعلام خبر سرمایه‌گذاری‌های سنگین و جدید در حوزه دفاعی کشور از اجرای دو فرمول آزادسازی قیمت‌ها و هم چنین کمک سازمان به شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیماهای کوچک خبر داد و گفت: با اجرای این دو فرمول، تغییر شکل در فرودگاه‌های کشور امکان‌پذیر است و بهره‌برداری از فرودگاه‌های کم‌برخوردار حتمی می‌شود.
 
علی عابدزاده با اعلام اینکه ظرف سال جاری تعداد زیادی هواپیما وارد کشور می‌شود، گفت: درحال حاضر فضای بهتری برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده است و با شرکت‌های بزرگ لیزینگ وارد مذاکره شده‌اند و در حال رفع مشکلات برای خرید هواپیما هستند.

راندمان شرکت‌های هواپیمایی بالا رفته است

وی به وضعیت استفاده از ناوگان فعلی هواپیمایی کشور بعد از آزادسازی نرخ‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از آزادسازی نرخ‌ها هم تغییرات مثبتی در ساختارهای مالی شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شد و هم تغییراتی اجباری از سوی سازمان هواپیمایی برای تغییر ساختارهای مدیریتی شرکت‌های هواپیمایی شکل گرفته که در نهایت باعث بالا رفتن راندمان شرکت‌های هواپیمایی شده است.

عابدزاده با اعلام اینکه همزمان با افزایش صندلی، افزایش مسافر هم داشته‌ایم و در عین حال افزایش مسافر بالاتر از افزایش صندلی بوده است، گفت: مطالعاتی که بعد از آزادسازی نرخ‌ها ظرف چند ماه اخیر انجام شد حاکی از افزایش ۳۰درصدی رضایتمندی مردم در گرفتن بلیت‌های پروازی است و هم اینکه از صندلی‌های در اختیار، بهتر استفاده شده است. برای مثال برای نوروز امسال تا سه چهار روز مانده به پایان سال بلیت هواپیما برای مشهد در اختیار مردم قرار می‌گرفت. این وضعیت به آن معنا است که شرکت‌های هواپیمایی دیگر از نگهداری بلیت‌ها در سیستم نگران هستند و بلیت‌ها را راحت تر در اختیار مردم قرار می‌دهند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ساختارهای اقتصادی ناصوابی که در صنعت حمل و نقل هوایی در سال‌های اخیر حاکم بوده است منجر به عدم سوددهی شرکت‌های هواپیمایی شده بود،گفت: با آزادسازی نرخ‌ها به سمت درست‌تری در حرکت هستیم و ظرف هشت ماه اخیر بعد از آزادسازی نرخ‌ها شرکت‌های هواپیمایی در مسیر درست حرکت قرار گرفته‌اند.

وی به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که ظرف سال‌های اخیر در حوزه‌های شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاهی و ناوبری و حتی درخصوص ساخت هواپیما صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: قبل از آزاد‌سازی نرخ‌ها شرکت‌های هواپیمایی تقریبا ورشکسته بودند و به لحاظ ساختارهای مالی شرایط بسیار نامطلوبی داشتند. نرخ‌های تکلیفی باعث شده بود که از فرودگاه‌های کشور استفاده نشود و شرکت‌های هواپیمایی به سمتی بروند که هواپیماهای خاص را وارد کشور کنند.در حال حاضر اما این شرکت‌ها در حال ترمیم وضعیت مالی خود هستند. عابدزاده ادامه داد: یکی از گله مندی‌های شرکت فرودگاه‌ها که باعث نارضایتی در فرودگاه‌های کشور شده بود نیز همین موضوع بود. چون نرخ ثابت قیمت‌ها اجازه می‌داد هواپیماهای ۱۵۰ نفره تا حدودی زیان ده نباشد به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی به سمت آوردن هواپیماهای کوچکتر نمی‌رفتند و در سال‌های اخیر مبادرت به آوردن هواپیماهای ۱۵۰ نفره کردند و این باعث گلایه شرکت فرودگاه‌ها و نارضایتی مردم مناطق کوچک به دلیل نبودن پروازهای استانی و شهر به شهر شده بود.

وی با بیان اینکه تمرکزی که روی فرودگاه‌های بزرگ وجود دارد به‌خاطر نوع ناوگان موجود در آن است، توضیح داد: بر همین اساس اخیرا مصوبه‌ای در شورای عالی هواپیمایی کشوری داشتیم که به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهیم با کمک‌هایی که برای گرفتن راحت تر مجوز خط هوایی به آنها می‌کنیم، هواپیمای زیر ۱۰۰نفره را خریداری کنند و در آینده نزدیک با توجه به آزادسازی نرخ‌ها در پروازهای کوتاه هم سودآور است. عابدزاده ادامه داد: تمرکزی که روی فرودگاه‌های بزرگ است به خاطر نوع ناوگان است، برهمین اساس اخیرا مصوبه‌ای در شورای عالی هواپیمایی کشوری داشتیم که به شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهد با کمک‌هایی که به آنها می‌کنیم برای گرفتن راحت‌تر مجوز خط هوایی، هواپیمای زیر ۱۰۰نفره بیاورند. عابدزاده به تاثیرات آزاد‌سازی نرخ قیمت‌ها و هم چنین مجوز جدید سازمان هواپیمایی برای خرید هواپیماهای زیر صد نفره اشاره کرد و گفت: با آزادسازی نرخ‌ها از این به بعد پرواز‌های کوتاه هم سودآور خواهند بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر۹۰ درصد پروازها در ۱۴ فرودگاه کشور انجام می‌گیرد، گفت: با این دو فرمول امیدوار به تغییر شکل این وضعیت هستیم که در توسعه ملی هم اثر‌گذار است. متاسفانه در حال حاضر نقاطی که احتیاج به توسعه دارند پروازی در آنها وجود ندارد، اما با این فرمول این مشکل حل می‌شود و بهره‌برداری از فرودگاه‌های کم‌برخوردار بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: