May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
 پول‌نیوز -وزیر نفت با بیان اینکه در دوران تحریم میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت دچار ریزش شد، گفت: «برخی تلاش می کنند در کشور سرمایه گذاری انجام نشود، اگر لازم باشد نام آنها و اینکه به کجا وصل هستند و از کجا دستور می گیرند را می آورم».

«بیژن زنگنه» صبح امروز(جمعه) در نشست خبری درباره مخالفت ها با امضای قراردادهای جدید نفتی و جذب سرمایه گذار افزود: انجام طرح های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به امنیت نیاز دارد؛ اینکه برخی رسانه ها هر روز یک بمب خبری درباره نبود امنیت منتشر می کنند کمکی به جذب سرمایه گذاری نمی کند.

وی اضافه کرد: ایران مرکز ثبات در منطقه است پس چرا خودمان طوری رفتار کنیم که گویا ایران با ثبات نیست.

زنگنه ادامه داد: به طور نمونه درباره قراردادهای جدید نفتی پس از اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، دوباره عده ای بحث های جدیدی را مطرح کردند.

وی گفت: در واقع این افراد با طرح اینگونه انتقادها و مسائل، به خارجی ها پیام می دهند که برای سرمایه گذاری به ایران نیایند.

** دنبال زنده باد، مرده باد نیستم

زنگنه در ادامه با بیان اینکه «دنبال زنده باد، مرده باد و وجیه المله شدن نیستم»، افزود: پس از اصلاح قرادادهای نفتی و تائید آن توسط مجلس شورای اسلامی، گفت و گوی مشروحی با رسانه ها خواهم داشت.

وی اضافه کرد: اصلاحات مورد نیاز این قراردادها ممکن است هفته آینده در دولت اعمال و سپس به مجلس فرستاده شود.

وی با بیان اینکه این مدل قراردادی، مدل جدید بیع متقابل به شمار می رود افزود: در جلسه اخیر مجلس برخی نمایندگان و منتقدان قانع شدند و البته تعدادی نیز همچنان مخالف این قرارداد بودند. 

وزیر نفت ادامه داد: لازم نیست این قراردادها در مجلس تصویب شود بلکه یک نسخه از قراردادها به صورت محرمانه به مجلس ارسال می شود.

** جریان نفت کش های گم شده

زنگنه درباره ماجرای گم شدن نفت کش ها در دولت گذشته نیز گفت: این ماجرا در نتیجه تحریم بوده است؛ یک فرد یونانی قرار بود نفت کش هایی را برای ما و به نام خودش خریداری کند.

وی اضافه کرد: این شخص پول ها را تحویل گرفته اما مشکلاتی در تحویل تعدادی از نفت کش ها بروز کرده اما وی پول ما را هم پس نداده است.

زنگنه ادامه داد: خوشبختانه با ترفندهایی به تازگی این شخص به ایران آورده و بازداشت شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: