April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۸۱۴
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
0
داود کشاورزیان شامگاه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اصلاح شیب محورهای مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیز راه ها به دوربین ثبت تخلف در کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور با آموزش های مورد نیاز رانندگان بسیار تاثیرگذار بوده است.
کاهش 10 درصدی تلفات رانندگیپول‌نیوز - رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور می گوید، با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و ارتقای ایمنی در محورهای شریانی کشور، آمار تلفات سوانح رانندگی در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن 10 درصد کاهش یافته و به 16 هزار و 500 نفر رسیده است.

داود کشاورزیان شامگاه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: اصلاح شیب محورهای مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیز راه ها به دوربین ثبت تخلف در کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور با آموزش های مورد نیاز رانندگان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی آمار تلفات سوانح رانندگی در سال 1385 را 28 هزار نفر اعلام کرد که با انجام یک سری اقدام های اصلاحی میزان تلفات در جاده های کشور در سال گذشته به 16 هزار و 500 نفر کاهش یافت، در حالی که آمار وسایل نقلیه در کشور همواره روند افزایشی داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر نظارت بیشتر بر عملکرد رانندگان ناوگان سنگین در راه ها تاکید کرد و افزود: در صورتی که راننده ای کارت سلامت نداشته باشد برای او کارت هوشمند صادر نمی شود و این سبب می شود رانندگان نتوانند در راه های کشور نسبت به جابجایی مسافر و بار اقدام کنند، ضمن اینکه اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد اجازه تردد ندارد.

کشاورزیان به نصب بیش از 500 دستگاه دوربین جدید ثبت سرعت در راه های کشور اشاره کرد و گفت: براساس که با بخش خصوصی منعقد شده دو هزار و 100 دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی کشور در حال نصب شدن است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه با بیان اینکه متاسفانه 45 درصد سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است، خواستار ایمن شدن مدارس حاشیه راه ها و ارایه آموزش های مناسب به رانندگان و مردم برای کاهش حوادث رانندگی شد.

کشاورزیان در پایان گفت: تفاهم نامه ای که با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد، مقرر کرده است از ظرفیت خانه های بهداشت روستایی برای آموزش ،روستاییان در حوزه های مختلف ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استفاده شود.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل تهدید کننده سلامت شب گذشته بین وزیران راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به امضا رسید.

در پایان این مراسم تفاهم نامه دیگری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: