کد خبر: ۱۹۶۸۵۹
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
0
نزدیک به 500 نفر از بازنشستگان پیش از موعد دستگاه‌های دولتی از ساعت 9 صبح امروز در مقابل وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تجمع کرده‌اند.
اعتراض 500 نفری بازنشستگان پیش از موعد مقابل وزارت کارپول‌نیوز - تجمع 500 نفر از بازنشستگان پیش از موعد دستگاه‌های دولتی در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود در مقابل وزارت کار در حال برگزاری است.

نزدیک به 500 نفر از بازنشستگان پیش از موعد دستگاه‌های دولتی از ساعت 9 صبح امروز در مقابل وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تجمع کرده‌اند.

یکی از این بازنشستگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این افراد از شرکت‌های مختلف دولتی مانند هلال‌احمر، مخابرات، بنیادشهید و چندین شرکت دیگر در مقابل این وزارتخانه تجمع کرده‌اند که علتش عدم دریافت حقوق حقه خودشان است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 89 تا 91 اعلام شد کسانی که بیش از 25 سال سابقه خدمت دارند می‌توانند بازنشسته پیش از موعد شوند، گفت: بر این اساس دستگاه‌های دولتی که ما در آنها مشغول به کار بودیم حق بیمه ما را به طور کامل و به میزان 30 سال پرداخت کرده‌اند اما در هنگام بازنشستگی فقط حقوق 25 سال از خدمت ما را پرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از این افراد با تاکید بر اینکه مجوزهای لازم از مجلس شورای اسلامی اخذ شده است، گفت: مجلس نهم مصوبه‌ای را در این زمینه داشت اما دولت این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما به دیوان عالی عدالت کشوری شکایت کرده‌ایم که برخی از ما توانسته‌اند حقوق‌شان را دریافت کنند و برخی نیز نتوانسته‌اند به حقوق خود برسند.

این گزارش اضافه می‌کند در حال حاضر نیروی انتظامی در محل حضور دارد و این افراد با دست‌نوشته‌های همچون «قانون تشویقی دولت دهم در دولت یازدهم تنبیهی شد» کماکمان مقابل این وزارتخانه تجمع کرده‌اند.

در پایان خاطرنشان می‌کند: تاکنون هیچ یک از مسئولان این وزارتخانه برای پاسخگویی به نزد این افراد نیامده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: