کد خبر: ۱۹۶۹۷۳
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
0
حتی وارد کردن خودرو از برندهای معتبر نیز می‌تواند در حوزه‌های گوناگونی چون فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش و مشتری‌مداری آموزنده باشد اما...
پول‌نیوز - قطعا هر کسی که حتی کمی از خودرو بداند در مقابل این ستاره قدیمی و قدیمی‌ترین مرکب جهان سر تعظیم به نشانه احترام فرود  خواهد آورد.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، مرسدس بنز به‌عنوان بنیانگذار دنیای خودرو چیزهای زیادی را به جهانیان و صنعت خودرو بخشید تا امروز این ستاره درخشان یک ابر برند باشد. وقتی نام مرسدس‌بنز می‌آید ناخودآگاه  مفهوم اعتماد، کیفیت و نوآوری به ذهن انسان خطور می‌کند.

بی‌شک در بازار کشور ما هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر این برند، مشتریان پر و پا قرص خود را دارد، به نوعی گویی این آلمانی کهنه‌کار با فرهنگ و تاریخ بسیاری از کشورها ازجمله ایران عجین شده است.

در ایران نیز مرسدس‌بنز تبدیل به یک ضرب‌المثل برای مردم شده است و وقتی می‌خواهیم خوب بودن چیزی را اثبات کنیم از این واژه استفاده می کنیم که  فلان چیز مثل بنز کار می‌کند.

اما سوال اصلی اینجاست که چرا در سال‌های اخیر و با آزاد شدن واردات خودرو و ایجاد نمایندگی‌های گوناگون از برندهای مختلف، روز‌به‌‌روز از فعالیت رسمی این برند در کشور کاسته و عمدتا این خودرو از طریق واسطه‌گران وارد کشور می‌شود. گرچه این بلایی است که بر سر دیگر برندهای مطرح کشور آمده، اما بیشتر گریبانگیر مرسدس‌بنز شده است.

شرکت ستاره ایران به عنوان نمایندگی رسمی این برند آلمانی که جزئی از ایران‌خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز کشور است، در پروژه‌ای بزرگ اما نا‌موفق اقدام به مونتاژ مرسدس‌های کلاس e کرد که ماحصلی نداشت و به مرور زمان مجبور به توقف تولید شد.

به نظر می‌رسد دیدگاهی که وجود دارد، هیچ  همخوانی با برند انتخابی (مرسدس‌بنز) نداشته باشد اما به‌راستی هدف از واردات خودرو از طریق نمایندگی رسمی و مادر چه می‌تواند باشد و چه مزیت‌هایی دارد؟ شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس‌بنز تنها یک تولیدکننده خودرو نیستند.  بلکه آنها در کنار خودرو، تولیدکننده سیستم‌های نوین مدیریتی و خدماتی هستند و استانداردهایی که وضع می‌کنند، به نوبه خود برای شرکای کاری آنها مانند دانشگاه آموزنده‌ است.

اگر هوشیارانه عمل کنیم، حتی وارد کردن خودرو از برندهای معتبر نیز می‌تواند در حوزه‌های گوناگونی چون فروش، بازاریابی، خدمات پس از فروش و مشتری‌مداری آموزنده و در عین حال تضمین‌کننده ورود خودرویی سالم و بدون نقص باشد، درغیر  این صورت وارد کردن یکی از غنی‌ترین برندهای خودرویی به دست چند دلال که حتی کیلومتر خودروها را دست‌کاری می‌کنند و بدون هیچ مسئولیتی چه در امر فروش و چه در امر خدمات پس از فروش فعالیت می‌کنند، در دراز‌مدت آثار مخربی را نیز روی برند خواهد داشت حتی اگر آن برند مرسدس بنز باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد در زمان حاضر که صنعت خودروی کشور در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد، درخصوص این نوع برندها یا محصولاتی که می‌تواند در روند خودروسازی کشور اثرگذار باشند، لزوم تغییر دیدگاه به شدت احساس می‌شود.

برچسب ها: بنز در ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: