May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: امکان اتصال ایران با مرکز تبادل ترافیک 750 اپراتور جهان که در فرانکفورت آلمان مستقر است با امضای یک تفاهمنامه فراهم شد.

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی زیرساخت های فیزیکی هستند که از طریق آن ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی می توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه های خود مبادله کرده و از این طریق ضمن ارتقای کیفیت سرویس های مختلف خود باعث کاهش هزینه ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

در همین رابطه مرکز روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت امروز اعلام کرد، این شرکت و شرکت دی سیکس آلمان در حاشیه کنفرانس بین المللی ایران کانکت 2016 تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شرکت دی سیکس( DE-CIX) به عنوان بزرگترین مرکز انتقال( Peering )دنیا که در فرانکفورت مستقر است و تبادل ترافیک 750 اپراتور دنیا را از 70 کشور برقرار می کند با امضای این تفاهم نامه همکاری، شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اتـصال به این مرکز به این شبکه می پیوندد و از این پس می تواند با هر یک از این اپراتورها مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کند و استقلال شبکه زیرساخت برای اتصال به شبکه جهانی بیشتر می شود.

براساس این گزارش بیش از این شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتباط با دیگر اپراتورهای جهان می بایست از طریق کشورهای همسایه متصل می شد اما از این پس بدون نیاز به طرف سوم ارتباط ما با هر یک از این 750 اپراتور مستقیم برقرار می شود که نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت ارتباطات کشور خواهد داشت.

این ارتباط مستقیم سبب کاهش در تاخیر انتقال داده ها می شود که در نهایت کیفیت خدمات ما و رضایت مشتریان افزایش می یابد و در مجموع استقلال و پایداری شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش می یابد و از سوی دیگر این امکان را برای تبدیل ایران به هاب منطقه و ارایه سرویس به اپراتورهای منطقه فراهم می کند.

گزارش تاکید دارد، به این ترتیب تبادل مستقیم با اپراتورها جایگزین مدل سابق خواهد شد و هزینه ها دربخش اینترنت کاهش و کیفیت ارتقا می یابد. ظرف سه ماه آینده این پلت فرم در تهران ارایه می شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت ایران شانزدهم و هفدهم شهریور ماه امسال نخستین گردهمایی اپراتورهای بین المللی تلفن همراه را با هدف آشنایی آنان با بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در تهران میزبانی کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: