May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۱۹۰
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
0
مدیرعامل ایران خودرو نیز در آخرین اظهارنظر خود در رابطه با تولید کوئید در این شرکت گفته است: امضای توافق‌نامه با رنو برای تولید کوئید را تایید یا تکذیب نمی‌کنم.
پول‌نیوز - کوئید ارزان‌ترین خودروی تولیدی رنو تاکنون است که در حال حاضر در دو کشور هند و برزیل تولید می‌شود  و حالا رنو قصد دارد این محصول ارزان‌قیمت را با توجه به پتانسیل و کشش بازار ایران در کشور به تولید برساند. این در حالی است که صحبت‌هایی در مورد اینکه کوئید در ایران‌خودرو یا سایپا به تولید می‌رسد، شنیده می‌شود، معمولا متناقض است و هر چند وقت یک‌بار خبری در مورد اینکه کوئید در کدام کارخانه تولید می‌شود، منتشر شده اما هیچ‌کدام رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، در جدیدترین اظهارنظر در زمینه تولید کوئید در ایران و اینکه چه خودروسازی تولید آن را بر عهده می‌گیرد، پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس و قائم‌مقام منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و هند رنو با تاکید بر اینکه کوئید مطمئنا در ایران تولید خواهد شد، گفت: البته هنوز مشخص نیست که این خودرو از طریق کدام شریک تجاری ما در ایران تولید شود. به گفته وی، قیمت خودروی رنو کوئید تولیدی در برزیل ۶۰۰۰ یورو و در هند ۴۵۰۰ یورو است که البته هنوز قیمت عرضه این محصول در ایران مشخص نیست.

این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها قرار است نسخه برزیلی کوئید در ایران به تولید برسد، چراکه نسخه هندی آن راست‌فرمان است و برای تغییر آن با توجه به شرایط ایران باید تغییراتی در ساختار خودرو ایجاد شود، به همین دلیل نسخه برزیلی که چپ‌فرمان است در ایران به تولید می‌رسد. در مورد قیمت آن نیز در برزیل حدود 24 میلیون تومان است، اما در ایران کارشناسان قیمتی بین 25 تا 30 میلیون تومان را برای عرضه کوئید در ایران تخمین می‌زنند.

در همین زمینه مدیرعامل رنوپارس در گفت‌وگو با روزنامه دنیای خودرو با تاکید بر اینکه رنو کوئید ابتدا در هندوستان تولید شده است، اظهار کرد: اما اکنون در برزیل نیز یک نسخه به روز شده طراحی شده است که این نسخه برزیلی در ایران تولید می‌شود. کارگر با اشاره به اینکه در برزیل این خودرو 6 تا 9 ماه دیگر تولید و به بازار ارائه خواهد شد، ادامه داد: ما می‌خواهیم این خودرو را به ایران بیاوریم و کوئید در ایران با داخل‌سازی سطح بالا تولید شود. وی با بیان اینکه مسلما کوئید از ایران به بازار منطقه و کشورهای همسایه صادر خواهد شد، گفت: ظرفیت این خودرو در ایران بالاست و بازار هم آن را خوب جذب می‌کند.
 
مدیرعامل رنوپارس  با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این خودرو در کدام کارخانه تولید شود، گفت: آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که کوئید در ایران تولید می‌شود و دو تا سه ماه آینده در مورد اینکه این خودرو در کدام کارخانه و به چه نحوی به تولید برسد، تصمیم‌گیری خواهد شد و نهایتا تا آخر سال جاری میلادی تمام این موارد به صورت شفاف اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، همچنین ناصر آقامحمدی، مدیرعامل پارس‌خودرو در پاسخ به اینکه آیا برای تولید رنو کوئید به عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت به عنوان جایگزین یا رقیب پراید با رنو به توافق رسیده‌اید؟ گفت: به هر حال جایگزین‌های مختلفی برای پراید وجود دارد که باید بررسی شود اما هنوز هیچ چیز قطعی و نهایی نشده است. 

آقامحمدی بیان کرد: در مذاکرات با گروه رنو – نیسان خودروهای مختلفی برای همکاری مشترک مطرح است، اما تولید هیچ خودرویی نهایی نشده و در حال بررسی است.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز در آخرین اظهارنظر خود در رابطه با تولید کوئید در این شرکت می‌گوید: امضای این توافق‌نامه با رنو برای تولید کوئید را تایید و تکذیب نمی‌کنم.

آنچه در این بین قطعی به‌نظر می‌رسید این است که تولید کوئید در ایران قطعی است، اما اینکه کدام شرکت آن را تولید کند، هنوز مبهم است. درباره قیمتی که کوئید عرضه خواهد شد، در حال حاضر سایپا با دو خودروی پراید و تیبا بازار را در قبضه خود دارد و به نوعی می‌توان گفت سایپا بازار زیر 30 میلیون تومان خودرو در کشور را در اختیار دارد و اگر تولید کوئید به سایپا برسد، سلطه نارنجی‌پوشان بر این بازه قیمتی ادامه پیدا خواهد کرد.

اما در صورتی‌که تولید کوئید به آبی‌های جاده مخصوص برسد، آن زمان است که معادلات بازار خودرو در بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان تغییر پیدا می‌کند و در این صورت سایپا برای رقابت با ایران‌خودرو باید سراغ خودروی ارزان‌قیمتی برود و تولید محصولی چون پراید و تیبا را متوقف کند، چراکه با آمدن کوئید به بازار، مشتریان این خودرو را به سایر رقبایش ترجیح خواهند داد، حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد در آینده چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: