May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۳۲۳
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
0
تولید یک کالای بسیار ساده، اثری قابل توجه در ارزآوری برای اقتصاد چین دارد. تصور کنید در گوشه و کنار این کشور انواع کالاهای اینچنینی تولید و صادر می شوند و همین ها از جمله مهمترین عوامل تضمین رشد اقتصادی کشور مذکرو هستند.

پول نیوز، مازیاردانیالی- حتما تا کنون بارها اخبار مربوط به انتشار ویروس زیکا در نقاطی از آفریقا و جنوب شرق آسیا را مشاهده و مطالعه کرده اید. ویروسی که انتشار آن تا سال 20017 به آفریقا و آسیای جنوب شرقی محدود بود و چندان موردتوجه قرار نمی‌گرفت. این ویروس در سال 2007 در میکرونزی از جزایر اقیانوس آرام شیوع پیدا کرد. زیکا تا سال 2014 فقط در آفریقا، آسیای جنوب شرقی و جزایر اقیانوس آرام شیوع یافته بود. این ویروس در آن سال به جزیره ایستر و شیلی گسترش یافت. ویروس زیکا تا ماه مه 2015 به برزیل راه یافت. در برزیل طی سال گذشته بیش از 84 هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت شد. تاکنون 9 کشور در آمریکای مرکزی و جنوبی موارد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند. پورتوریکو در 31 دسامبر 2015 گزارش کرد که نخستین مورد ابتلای محلی به این ویروس در این کشور رخ داده است. در ژانویه 2016 در ایالت هاوایی آمریکا تولد نوزادی دچار میکروسفالی که از لحاظ ویروس زیکا مثبت بود گزارش شد.این ویروس که اکنون در آمریکای جنوبی به شدت شیوع یافته است رو به گسترش است.(ویکیپدیا)

ویروس محبوب اقتصاد چین!

اما هر چه این ویروس اخبار نگران کننده تری را به خود اختصاص می دهد و باعث نگرانی بیشتر می شود به همان میزان در فضای اقتصادی چین نتایج مثبتی را بدنبال دارد! ظاهرا چینی ها از این شرایط به عنوان فرصتی ویژه برای تولید و صادرات انواع پشه بند بهره می برند! در آخرین گزارش های موجود تولیدکنندگان پشه بند در چین از افزایش 20 درصدی صادارت محصولات خود به کشورهای آمریکایی، آفریقایی و آسیایی خبر داده اند و این به لطف افزایش نگرانی ها از شیوع زیکا در مناطق مذکور است! براساس اطلاعات ارائه شده، در سال جاری میلادی سنگاپور 300 مورد ابتلا به ویروس زیکا را گزارش کرده است.

ویروس محبوب اقتصاد چین!

هوجا در استان چجیانگ بزرگترین مرکز تولید پشه بند در کشور چین است. این شهر سالانه حدود 2 میلیارد یوآن(300 میلیون دلار) تولید پشه بند دارد که حدود 50 درصد از تولیدات آن صادر می شود.

یکی از فعالان این حوزه می گوید: مشتریان برای خرید یک پشه بند ساده در فروشگاه یا خرده فروشی های آنلاین مانند علی بابا باید از 2 تا 4 دلار هزینه کنند. وی ادامه می دهد: پس از داغ شدن اخبار مربوط به زیکا؛ میزان تقاضا برای سفار پشه بند 10 برابر شده است و روند ارسال سفارشات به صورت منظم ماهانه ادامه دارد.

این تولیدکننده پشه بند خاطر نشان کرد: فروشندگان آنلاین به افزایش فروش و توسعه بازار پشه بند کمک زیادی می کنند. هر ساله بالغ بر 15 میلیون پشه بند صادر می شود و روند افزایش تقاضای بازار در مقیاس سالانه نیز بین 20 تا 30 درصد متغیر است.

با شیوع ویروس زیکا، تحولی محسوس در طراحی و تولید پشه بندهای چینی ایجاد شده تا سطح محافظت بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

بیشتر پشه بندهای تولید چین به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا مانند تایلند، پاکستان، هند، سریلانکا، کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، تانزانیا و مالی، کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، آرژانتین و شیلی صادر می شود.

ویروس محبوب اقتصاد چین!

در این میان، المپیک ریو 2016 نیز اثر مستقیمی در افزایش صادرات پشه بندهای تولید چین داشت و این محصولات بصورت گسترده در جریان بازی های مذکور توسط تیم های حاضر مورد استفاده قرار گرفتند.

همانطور که مشاهده می شود تولید یک کالای بسیار ساده، اثری قابل توجه در ارزآوری برای اقتصاد چین دارد. تصور کنید در گوشه و کنار این کشور انواع کالاهای اینچنینی تولید و صادر می شوند و همین ها از جمله مهمترین عوامل تضمین رشد اقتصادی کشور مذکور هستند.

ویروس محبوب اقتصاد چین!

ویروس محبوب اقتصاد چین!

ویروس محبوب اقتصاد چین!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: