April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۶۷۸
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
0
علی حاجیلری در جمع کارشناسان سازمان فائو و کارشناسان دانه‌های روغنی کشور و گلستان در گرگان گفت: وزارت جهادکشاورزی برای سال زراعی ۹۵-۹۶ کشت ۳۰۰ هزار هکتار دانه روغنی با تولید ۵۰۰ هزار تن را برنامه‌ریزی کرده است که کشت ۲۰۰ هزارهکتار محصول کلزا را در برنامه داریم.
تولید 500 هزار تنی دانه‌های روغنی در سال جاریپول‌نیوز - مجری طرح دانه‌های روغنی کشور گفت: امسال ۳۰۰ هزار هکتار انواع دانه‌های روغنی در اراضی کشاورزی کشور کشت می‌شود.

علی حاجیلری امروز - شنبه - در جمع کارشناسان سازمان فائو و کارشناسان دانه‌های روغنی کشور و گلستان در گرگان اظهارکرد: وزارت جهادکشاورزی برای سال زراعی ۹۵-۹۶ کشت ۳۰۰ هزار هکتار دانه روغنی با تولید ۵۰۰ هزار تن را برنامه‌ریزی کرده است که کشت ۲۰۰ هزارهکتار محصول کلزا را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان گلستان که قطب دانه‌های روغنی است برنامه ۵۰ هزار هکتار کشت کلزا را داریم و امیدواریم با رفع مشکلات بخش سویا ۵۰ هزار هکتار کشت سویا هم را به زودی داشته باشیم.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور تاکید کرد: در تولید سویا ۲ هدف را دنبال می‌کنیم که بحث افزایش تولید سویا با هدف تامین بخشی از روغن نباتی و تولید کنجاله که پروتئین کشور را تامین می‌کند را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در چند استان کشور سویا کشت نمی‌شود و در استان‌های گلستان، مازندران، اردبیل و خوزستان به دنبال توسعه این کشت هستیم.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور تاکید کرد: در استان خوزستان با توجه به آب موجود مشکلات کشاورزان با کارشناسان فائو بررسی شد و راهکارهائی برای آن‌ها ارائه شد.

وی گفت: در استان گلستان هم مشکل تفاوت غلاف‌بندی در تولید را داریم که در برخی از سال‌ها کشاورزان گلستانی با این معضل مواجه هستند که این مشکل هم با بازدید کارشناسان فائو از مزارع کشاورزان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان بررسی شد.

حاجیلری اظهار کرد: انتقال تکنولوژی روز دنیا با هدف افزایش تولید و کیفیت آن به کشاورزان از اهداف این نشست است و استان گلستان ۵۰ درصد دانه های روغنی نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند و ضروری است دانش روز دنیا در اختیار کشاورزان این استان قرار گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کلزا ، گلستان ، دانه روغنی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: